Gå til innhold

pleier man å bruke hormoner når man skal i gjennom fryseforsøk??

Anbefalte innlegg

jeg skal ha fryseforsøk i uke 41. Noen som kan fortelle gangen i det? Det blir mitt første fryseforsøk, og har forstått det slik fra Medicus at jeg ikke skal bruke hormoner, men at eggene (skal sette inn 2 egg, og jeg er 24 år, tenk det) skal settes inn i en naturlig syklus.. Er det vanlig eller??

Fortsetter under...

Heisann!

Har vært gjennom akkurat det du skal gjennom!

hadde neg. IVF-forsøk i april/mai, men fikk 4 egg på frys. Satte inn 2 av disse på fredag i naturlig syklus!!!

Det vil si at du ringer inn mens. Så kommer du på UL (ca. dag 11), og tar el.-testar fram til den slår ut. Då ringer du sjukehuset, og ca. 3 dagar etter det kommer du på sjukehuset. Då tar du UL for å se om egget har løsna. Så får du time seinare på dagen for å sette inn fryseegg.

Egga våre var frøse ned i ampuller på 2 og 2, så de tok opp den eine ampullen og tinte de. Vi var så heldige at begge overlevde opptininga (det er ikkje alle egga som tåler opptininga sjølv om de kun fryser ned gode egg), så då fikk vi valget om vi ville sette inn ett, el. begge. Valget var enkelt. Ville ikkje sløse bort det eine då det først var opptint!

Dersom egga ikkje blir satt inn i naturlig syklus, går folk på medisiner, men siden eg satte inn i naturlig, ordner kroppen opp sjølv!

Veldig grei måte å gjør det på, ingen bivirkningar eller noe:) Vi holder til i Haugesund.

Lykke til! Spør om det er noe!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...