Gå til innhold

5 dager over termin, var til stripping i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Ja, så var jeg 5 dager over termin i dag og på kontrollen hos legen ble jeg undersøkt, ingen modning på gang i det hele tatt!!!! Ble strippet, for dere som ikke har blitt det, det var egentlig ikke ille i det hele tatt synes jeg, ubehagelig, ja, men ikke vondt.Blødde veldig mye etterpå, må bruke bind i dag og sikkert i morgen sa legen. Er litt skuffet over kroppen min som ikke skjønner at den skal gjøre seg klar...uff! Ingen tegn på modning!!! Har hatt sex og alt, flere dager på rad. Legen anbefalte bare å kjøre på selv om det ikke akkurat var for fornøyelsens skyld akkurat nå:) Han sa også at mannen kunne tømme seg i en kopp el. for så å suge det opp i en engangs sprøyte og sprøyte det inn.... Hoff, tror ikke helt det har så mye for seg jeg. Har lest her inne at mannen må ha 8 "tømmininger" for at det skal tilsvare en modningspille, dette bekreftet legen min i dag også!! Han sa: hva dere lærer der inne:) Får prøve å holde motet oppe vi over termin. Ny stripping til torsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Er 39+5.....Hva vil det si å bli strippet...?? Sikkert et dumt spørsmål,men jeg har ikke hørt om det før...

Fødeklar

Skrevet

Hei!

Bare ett tips til deg HI. Sist jeg var gravid ble jeg strippet når jeg var 3 dager over termin. Da var jeg moden og tøyelig, men det hjalp ikke. Så ble jeg strippet igjen av en annen gynekolog 10 dager over termin, hun sa at for at en striping skal ha noen effekt, ja da må legen ta 10 runder der inne. Jeg hadde kraftige kynnere, og hun måtte stoppe opp mellom de. Skal si det hjalp, for turen gikk opp på føden og jenta mi kom ut etter 9 timer. Så neste gang: Be om at legen tar minst 10 runder! :)

For deg over her som lurer på hva stripping er, det er at legen løsner fosterhinnen rundt livmormunnen. Dette gjøres ved at legen tar fingrene inn og røsker i, neida, men legen tar runder rundt livmoråpningen for å løsne hinnen. Ikke vondt, bare litt ubehagelig. Er en over termin, ja da er en motivert til å prøve det meste! :)

Skrevet

Men, hva? Hvorfor ble du strippet etter bare 5dager over termin? Ba du om det eller noe sånt?? Trodde ikke de gjorde noe før etter 14 dager jeg... Jeg er 10 dager over termin!

Skrevet

Legen sa stripping er tøying av livmor munnen, for å prove å gjøre den moden.

Jeg ba ikke om å bli strippet, det var legen som gjorde det siden det var helt hardt der og absolutt ingen tegn på modning. Han mente det var bra å gjøre det nå, hvis ikke kom jeg nok til å gå laaaaangt over, for her kom ingenting til å skje av seg selv sa han. Legen jeg går til er gynekolog. Spennende til torsdag for å se om det har hatt noen virkning! Takk for tips, skal nevne de 10 rundene for ham!!

Skrevet

Jeg har vært til stripping 3 ganger nå. har 2-3 cm åpning og er helt moden, men tror dere noe skjer...? Neida... er 9 dgr på overtid, skal på ny stripping i mårra,,,

Skrevet

jeg er også 5 dager over termin og jeg får ikke noe stripping! går dere på privatklinikker eller? Jeg får ikke overtidstime på sykehuset før 14 september.

Skrevet

jeg ble strippet 6 dager over termin...hadde 2-3 cm åpning og ble strippet til 4 cm..... fikk rier ganske snart etterpå og morningen etter så var gutten min født:)

håper det skjer noe hos deg og snart... lykke til:)

Skrevet

Hei ventergutt31/8*overtid*

Ja det er privat jeg går til, brukt ham i mange år ang. gynekolog ting, så går jeg til fastlegen min når jeg f.eks har vondt i halsen. Har gått til jordmor også, annenhver gang hos jordmor/gynekolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...