Gå til innhold

April: Lillegutt har kanskje skalagensfeber!!

Anbefalte innlegg

Jeg bare skjønte at det var noe som ikke stemte på lørdagen,stakkars lillegutt,hadde høy feber og legevakta bare aviste det med at det var et virus,og ingenting annet..men nå kan det vise seg at det kanskje ikke er det allikavel..

Var hos fastlegen idag,han ble litt sjokkert over hvordan utslette til lillegutt ser ut,ser ikke ut for å si det slik,har mest på rygg/mage og bleieomrpdet,pluss han er kjempesår i rompa nå,sårene væsker det fra,huff,huff..skulle så gjerne hatt dette for han,så hadde han sluppet alt dette.

Fastlegen mener det kan være det,så har tatt blodprøver idag,men de måtte ringe til fylkessykehuset for å finne ut hvilken blødprøver de skulle ta,for de har aldri tatt prøve av skalagensfeber før,men de fant vel ut av det til slutt.

Så nå er det bare å vente på svar,han kan ikke dra i bhg før på torsdag,sa legen,har hørt at han egentlig kunne dra dagen etter antibiotika behandligen startet,men jeg hører på legen.

Dessuten,så har han fått feber igjen nå,nettopp målt,den er 39.3,så måtte ringe å forsikre meg med legevakta om at jeg kunne gi han paracet siden han får antibiotika også,og det gikk bra.

Tror det klør dette utslette,han blir så sint til tider og klør seg på lårene og overalt.

Legen spurte meg sikkert 10 ganger om jeg var helt sikker på at utslette kom samtidig som han hadde feber,og det gjorde det,så han så inni munnen hans også,han hadde litt "jordbærtunge" lengst bak i munn,men ellers fin,så han gikk ut fra at det kunne være skalagensfeber.

Så nå har jeg sagt i fra til bhg. tilfelle andre barn skulle bli smittet.

Så får jeg bare håpe at det ikke tar så lang tid før de får svar på blodprøvene av han,de må sendes til fylkessykehuset,så kan ta litt tid,men håper det går fort,for stakkars lillegutt ser alså ikke ut med det utslettet.

puh...ja,da var det en liten oppdatering fra oss til deres som gidder å lese=)

Mange klemmer til alle sammen

*bare dere ikke blir smitta nå...,hi,hi*

Fortsetter under...

Ja du har da hatt det travelt med en del sykdommer du også. Det topper seg liksom nå. Og så har me jo ikke tid til syke barn heller da ;)

Håper at pencelinen hjelper på både utslett og feber. Beklager at eg ikke husker mer fra da Gullhår hadde skalagensfeber, men det er blitt så lenge siden, hu var en del eldre enn Simen da... men men.

Off så surt at det alltid er noe, du må bli utrolig utslitt av å løpe rundt fra lege til lege. ;)

God bedring til dere!

Klem

he,he,jeg tror jo nesten at det skal være slik,å løpe fra en lege til et annet,hihi, :)

ja,jeg håper også han blir bedre snart,og at de evt.finner ut hva det er om det ikke er skalagensfeber.

men nå har jeg en som skal få pencilin,så astma medisin så eksem krem,så er det seng hehe:)

Kanskje jeg får tid til å skrive litt på en innlevering til skola ikveld..som skal leveres imorgen,men jeg må nok være hjemme,men har sagt ifra til kontaktlæreren,så hun er klar over dette.

God bedring til dere også,der har jo deres å stri med nå,huff..nå er hvis tiden inne for det meste av sykdommer og slik..

Klem

nå ligger Simen og har feber,huff..føler meg helt hjelpesløs!!! om jeg bare kunne fått det her istedefor han...men,det går nok ikke..

Lurer på hvor lenge dette skal vare...håper de får svar på blodprøvene snart..blir sprø av å ikke vite hva som feiler gullet mitt,og enda sprøere av å se han slik!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...