Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei:) Nå trenger jeg håp!! Jeg har snakket med gynekologen min nettopp, og han hadde nedslående nyheter:( Jeg har sjeldne menstruasjoner, og har fått konstatert FSH på 27. Har prøvd dobbel pergo uten resultat, så nå skal jeg prøve en trippelkur. Dersom dette ikke hjelper meg, hva skjer da? Noen som vet? Forstod det slik at eggstokken ikke modner eggene mine, og da er det vel uaktuelt med prøverør, eller?

Skulle jeg uansett få EL av trippel pergo må vi ha hjelp, da sambos sædpræve ikke var til og juble over. Svømmerne hadde en slik form at de ikke kunne befrukte et egg, så det må evt skje ved mikroinjeksjon..... hvordan foregår det? Noen som vet?

Er helt forvirret her. Begynner og tro at vi ikke kan få barn i det hele tatt:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6191527-noen-med-h%C3%B8ye-fsh-verdier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke så høy FSH som deg, men hadde likevell høy. Min var på ca 18. Jeg er 20 år, så det vil si at dette er ganske unormalt, jeg burde hatt på ca 6. Jeg begynnte å gå til akupunktur, dette hjalp meg en del. I tilegg sa hun hat jeg skulle drikke ca 2 liter vann hver dag, kutte ned mat som inneholt mye sukker, spise sundt, helst ikke rødt kjøtt osv... jeg prøvde å følge dette så lang det jeg klarte å gikk rutinemssig til behandling hos henne. I tilegg skulle man mosjonere en del. Hun sa også at Dette hormonet var ett hormon som reagerte på stress. Så jeg bestemmte meg for å stresse ned, noe jeg faktisk klarte(jeg var jo nødt) Etter 2 mnd var FSh verdien min gått ned til 13,1. Den var fortsatt for høy, men likevell bedre. jeg hadde el hver mnd, noe jeg alltid har hatt. jeg fikk pergo, gynekologen min mente at det skulle bedre kvaliteten på eggene mine. I pause mnd etter første pergokur satt spiren, utrolig men sant

jeg vil råde deg til å kjøpe "vi ønsker oss barn" av zita west. Det kan bli litt provoserende å lese noe pga at det er ikke lett å stresse ned osv... men her er en del råd om hva man kan gjøre i forhold til hormon. Dette hjalp vertfall meg.

Jeg ønsker deg lykke til. Hadde jeg vert deg så hadde jeg fått opp på vente liste på ivf snarest. det gjor vi, men ble gravid dagen før

Gynekologen min skal henvise oss til sykehuset for samtale, så får vi høre hva de sier der. Han mente i utgangspunktet at eggene mine er for umodne, så det ikke er noe og hente ut, men vi får da se på det. Spent på hva sykehuset kan tilby oss av behandling:o)

Annonse

Tusen takk:o) Vi prøver det meste, for barn det skal vi ha:o) Fikk også høre av ei anna med høy FSH at hun hadde fått god hjelp på St.Olavs, så hjelp finnes det, det er helt tydelig:o) Er jo problemer hos sambo også, så vi klarer det uansett garantert ikke på egen hånd. Vet du noe om det er noen kriterier ellers for og få prøverør? Må man være gift eller vært samboere så og så lenge, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...