Gå til innhold

Overmadrass?? Tisselaken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt svanemadrass(grønn) til babyen min. Den var ganske dyr...Betalte 500 for den, koster vanligvis 700 kr ca.. I tillegg har jeg kjøpt tisselaken med frottè side.. MEN, det jeg lurer på er om man virkelig bør ha en overmadrass i tillegg til dette???? Jeg syns jeg kjøper meg ihjel, alt er jo så dyrt, og nesten alt "bør" være nytt, dvs ikke brukt... Sukk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,overmadrass er ikke en nødvendighet. De er ikke tunge nok til å få "brukt" den.:=)

Skrevet

Grunnen til at jeg lurte, var pga at det er så mange som sier det blir så klamt for babyen å ligge med bare laken over tisselakenet.... ??

Skrevet

Ja,de fleste må ta vekk tisselakenet....

Men jeg har en datter på 17 mnd og hun har aldri tisset gjennom.

Hun ligger på skinn da,men det har aldri vært tisset gjennom til det.

Men uansett så måtte du jo ha hatt tisselakenet over overmadrassen også,og da blir det jo det samme.

Skrevet

Tror det er "vanlig" med tisselaken imellom madrass og overmadrass, for å beskytte madrassen. Overmadr. kan man bare slenge i maskina..........

Skrevet

Må jo le litt også,skal jo veldig mye til for at det kommer tiss gjennom en overmadrass da,derfor jeg ikke skjønner poenget

Skrevet

Det er mulig det.. Har ikke hatt spedbarn selv før. Uansett ser det ut til at man må ha den fordømte, hehe, overmadrassen uansett. Tisselaken el ei.

Skrevet

Jeg kjenner absolutt ingen som bruker overmadrass.

Skrevet

Vi går for ny skumgummi madrass vi. Skal ha tisselaken over, og så har jeg et ullteppe(tykt som er filtet) over igjen med laken over det igjen.

Syns det er greit med tisselaken jeg, skal ha det i vogna og i vogga også. Kommer ikke til å ha bare laken over, men noe mere vaskebart enn madrassen ihvertfall. Mest sannsynlig lammeskinn evt ullteppe under lakenet.

Skrevet

Nei overmadrass kjøper jeg ikke. Opplevde heller ikke at veslemor fikk det spesielt klamt med tisselaken sist (husk å legge det riktig vei da :o) ) Ja, det er virkelig mye man sier du "må" ha, og halvparten kan du strngt tatt kutte ut spør du meg!

Skrevet

Har kjøpt en genial ovemadrass på www.dry.no. slipper tisselaken da.

Skrevet

Du trenger da ikke tisselaken enda..

Babyen trenger ikke noe sånt før du evt begynner med bleieavvenning..!

Skrevet

jeg har fått beskjed om å legge tisselaken oppå madrass, for så å kjøpe billig overmadrass på jysk/ ikea å legge over, for å unngå at det blir klamt, for da er det bare å kjøpe ny overmadrass til neste mann kommer istedfor ny madrass.om uhellet er ute er det bare å vaske overmadrassen, istedfor at du ødelegger hovedmadrassen eller at barnet ditt ligger klamt hver natt. en ønsker jo at barnet skal sove best mulig

Skrevet

fikk høre det var greit å beskytte mot bleielekasje, gulp spying osv, tar lang tid å tørke en tykk madrass som er vasket.

Skrevet

Tisselaken er vel ikke bare ment for større barn som skal slutte med bleier vel! Er jo ikke helt utafor da. Har også hørt og lest MANGE ganger at det fungerer som en beskyttelse for hovedmadrassen. Poenget mitt her var om det blei klamt rett under lakenet. Jeg gidder nemlig ikke vaske den nye, tykke madrassa for evt litt tiss, gulp eller spy!

Skrevet

ja det blir klamt om du legger det rett under lakenet sover på, kjøp en billig overmadrass og legg over du,

Skrevet

Hei!

Jeg tror \ vet det blir klamt med tisselaken.. avhenger kanskje litt på kvaliteten. Men jeg har kjøpt et billig et som jeg bare klipper til for å ha under stumpen! ( Ikea) Vi har stokke senga, og kjøper ikke ekstra overmadrass til den madrassen, nei! Så tenker jeg... gulpeklut under putetrekket!

Skrevet

Har 2 barn fra før, har bare brukt tisselaken, under laken, har aldri opplevd at barna har hatt det for klamt av den grunn. Men selvsagt er alle barn forskjellige, noen er varmere av seg enn andre...

Greit å bruke tisselaken i sengen helt fra de er små, for det hender det blir lekkasje selv om de bruker bleie. Da kan det være på tide å skifte bleiestørrelse, eller evt. å skifte bleiemerke, for det som fungerer på et barn trenger ikke fungere på et annet barn. Vi måtte skifte fra libero til Pampers med førstemann, for han hadde en periode da han var konstant våt oppover ryggen/siden på h. side. Men da vi gikk over til Pampers ble det heldigvis straks slutt på lekasjene. Uansett er det greit med noe som beskytter madrassen, for man er ikke alltid forberedt på lekasjer eller f.eks gulp.

På en barneutstyrsbutikk her har de en overmadrass som gjør slike tisselaken unødvendige. Reklamen sier at den holder babyen tørr, selv om overmadrassen blir våt. Antakelig absorberer den fuktigheten raskt, mens overflaten mot babyen holder seg tørr. Og den har visst en "vanntett" overflate nederst, for å beskytte madrassen. Det står at den er lett å slenge i maskina, og at den tørker raskt... Men dyr, det er den. Tror den koster over 600 kr, så da bør den være bra....

Har likevel lyst på en slik overmadrass til nurket. Vi har jo det meste av utstyr fra før, etter de to største, og da blir jo ikke utgiftene like høye for oss (selv om jeg tror vi nå har brukt mer penger på denne krabaten enn vi noen gang brukte på de to forrige: ny vogn, ny bilstol, ny lammeskinnspose, ny stelleveske, nytt lammeskinn for å ha i vogga/på golvet... og ennå kan det bli mer, men nå er vi også så heldige å ha bedre økonomi enn for 9 år siden da junior ble født).

Skrevet

Vi har kjøpt Simo sin madrass til 600kr og så en billig overmadrass på Jysk til 150kr. Overmadrassen er tynn og kan vaskes på 90 grader, og dermed en det lett å vaske den og den tørker fort. Så da håper jeg vi slipper å bruke de klamme tisselakenene. Men jeg har kjøpt noen sånn i tilfellet, og da går det jo an å ha dem under overmadrassen.

Skrevet

Jeg har den overmadrassen du snakker om, Dry heter den, kosta 600 kr ja. Hatt den i ca 6-7 mnd. Nå har ikke snuppa tissa i den, men jeg har vasket den flere ganger, tørker fort. Snuppa blir ikke klam. Er veldig fornøyd jeg vertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...