Gjest Skrevet 4. september 2006 #1 Del Skrevet 4. september 2006 Lillegutt begynte i barnehage onsdag. Han er 13 mnd. Han gråter veldig når vi går, men på fredag ringte jeg og de sa at han lekte og koste seg. I dag gikk det ikke så greit. Han hadde vært sutrete og lei seg store deler av dagen! Uff, blir så lei meg når jeg hører sånn.... Er det noe vi kan gjøre for at barnehagetillvenningen kan gå bedre? Eller bare vente på at han skal finne sin plass der....? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6190508-dere-med-erfaring-fra-barnehagedere-som-jobber-der/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 4. september 2006 #2 Del Skrevet 4. september 2006 Hei. Skjønner at det er skikkelig vondt når det er sånn. Der er ofte sånn i starten for veldig mange barn. Det er hardt å begynne i barnehagen. Det går over etter 1-2 uker. Det som er viktig, er å skape en god rutine spesielt ved leveringssituasjonen. Komme til ca samme tid hver dag, levere, kose og si ha det (viktigst av alt) og så gå. For all del ikke trekk ut avskjeden, det gjør vondt værre. Det går så bra skal du se ) Millioner har gjort det før ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6190508-dere-med-erfaring-fra-barnehagedere-som-jobber-der/#findComment-6190789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blitzy Skrevet 5. september 2006 #3 Del Skrevet 5. september 2006 Jenta vår begynte i barnehage 7. august Da var hun 14 mnd. Hun har skreket hver dag når vi har gått ( Det er virkelig ikke noen god start på dagen. Men personellet var flinke til å aktivisere henne med spennende ting, så hun gråt/sutra aldri lenger enn 5 min. Det har gradvis gått bedre og bedre, plutselig hørte vi at hun sluttet å gråte før vi var ute av døra, så var det greit at hun stod litt alene i gangen i barnehagen mens jeg hengte opp klærne hennes osv, så smilte hun til de andre barna som stod ved grinda inn til avdelingen, og i dag er første gang hun ikke gråt da jeg leverte henne! Jippi! I begynnelsen ringte vi mye til barnehagen på formiddagen for å høre hvordan det gikk, og da lekte hun alltid fornøyd enten ute eller inne. Det var det som gjorde oss trygge på at det er riktig at hun er i barnehagen. Jeg tenker også at de må få lov til å protestere litt. Det er jo en stor omveltning i livet deres, og den måten de kan si ifra på er ved å gråte. Hvis dere som foreldre er trygge på barnehagen og personellet er det viktig å prøve å formidle det til barnet. Det vil nok gå seg til av seg selv etterhvert. Jenta vår vil nesten ikke gå fra barnehagen på ettermiddagene nå. Så fort vi kommer hjem løper hun og finner en bøtte og står omtrent og hamrer på døra og vil ut igjen (godt vi bor rett ved siden av barnehagen da ) Ikke godt å bli klok på disse barna! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6190508-dere-med-erfaring-fra-barnehagedere-som-jobber-der/#findComment-6202570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppi2 Skrevet 5. september 2006 #4 Del Skrevet 5. september 2006 Oj, inget lätt spørsmål det där... Jag har varit med om ett barn(han var ca 1 år när han började hos oss) som gråt konstant mer eller mindre i 5 ukers tid, och så plötsligt en dag så var det bra, den gutten är SÅ glad i bhg nu! Han står o väntar vid dörren hemma var morgen med sekken på ryggen. Han är nu 2 år:) Sen finns det barn som det går HELT greit med första tiden, och så kommer det ett "bakslag", de gråter plötsligt massa... Det varierar väldig, men som regel går det bra bara mamma eller pappa går:) Man får vara lite kreativ som barnehage personell, finna på mye rart och avleda gråten, det går oftast väldigt bra. + att man såklart må ta sej av de nya litt extra i början. Noen trenger mera tid enn andre, men det är det värt, barn har det så bra i bhg! (oftast vartfall:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6190508-dere-med-erfaring-fra-barnehagedere-som-jobber-der/#findComment-6204683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå