Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal nedover for 2. gang om ikke lenge, trolig i løpet av uka. Tenkte jeg skulle prøve meg på Solviplect-trikset - er det noen som har en formening om hvor mye man skal ta per dag, og hvor lenge i forkant man bør begynne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt du skal ta det i perioden rundt eggløsning,Solvipect og evt salviete:-) men dosering vet jeg ikke,du skal ikke ta mer enn hva som står på flasken til Solvipect iallefall,så morgen middag og kveld er kanskje nok..

Skrevet

Hei! Når det gjelder hostesaften Solvipect så er det ikke bevist at det har noen effekt. Jeg spurte på Stork og de hadde ikke engang hørt om det. Men jeg tenkte nok som mange andre at man får gjøre alt man kan, så jeg har prøvd med Solvipect 2 ganger nå uten å lykkes. Derfor skal jeg la det være neste gang. Mange andre har klart det, men som sagt kan det ikke bevises at det er takket være solvipecten.

Jeg prøvde salviete i forkant av insemineringen sist gang da jeg leste at det skulle være så bra, men så leste jeg plutselig at det slettes ikke var bra, så da sluttet jeg tvert. Det er for mange råd å følge og for delte meninger om hva som er bra og ikke. Jeg tror det viktigste er at man spiser sunt og godt og lever så sunt man kan. Slutter å røyke, får frisk luft og litt mosjon etc. Prøver å ha det godt med seg selv og ikke stresse for mye. Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Mener fikk beskjed om en spiseskje morgen og kveld, men usikker.

Tror tipset kom fra akupunktør Elisabeth Lorentsen i Oslo, ring henne eller tidl. rødekors klinikken og hør.

Men vær litt varsom, poenget med solvipect er jo å tynne ut slimet for å gjøre det lettere for svømmerne, men det kan også bli FOR tynt...

Istede for solvipect kan du også bare kutte ut melkeprodukter rundt EL, den naturlige måten å regulere det på.

Lykke til!

Skrevet

Er et kjerringråd man ikke trenge rå følge.

Dette hjelper ikke på slimet nedentil, dessuten hvis det hjalp, hvordan skal du vite om slimet blir for tynt flytende pga dette?

Spar heller pengene og be om UL rett rundt EL for å sjekke om slimhinnen i livmoren er skikkelig oppbygget. En ting er EL, en annen ting er om slimhinnen er riktig og stort nok

Skrevet

Ikke bare et kjerringråd, det er forsket på i USA, og en lege der borte mener at så mange som 30% av kvinner som har problemer med å bli gravide vil hjelpes av dette (får stå for hans regning, men er dog interessant). Etter hva jeg har funnet ut virker det ikke bare på slimet man ev, har i lungene, men på alt slim i kroppen. Det er vanskelig i utgangspunktet å si noe om tykkelsen på slimet der nede, men poenget må vel være å prøve dette hvis man sliter, bare ikke i for store doser da dette vil ha motsatt effekt.

Dette er hva jeg fant på nettet:

One ingredient in certain cough syrups — guaifenesin — can help you get pregnant by thinning your cervical fluid, which enables sperm to travel through your cervix and fertilize an egg.

How does it work? Guaifenesin, a common ingredient in cough syrups, is an "expectorant." That is, it relieves congestion by helping liquefy mucus in your lungs, allowing you to cough it up. And because it works systemically on all mucous membranes in your body, it can make your cervical fluid wetter, too

Solvipect er eneste på norske markedet med guaifenesin.

Sier ikke at det er saliggjørende, men ville absolutt ha prøvd selv.

Det har ingen alvorlige bivirkninger og er ikke dyrt å prøve.

Forslaget til dosering var 2 teskjeer 3 ggr daglig noen dager før forventet EL.

Men, man får selv avgjøre hva man ønsker å fokusere på/prøve, tro kan flytte fjell, men klart, å prøve mange ting kan kanskje også være med på å øke stressnivået...

Skrevet

Bare en ting til, hvis dere skal ned for andre gang bare vet dere jo ikke enda om dere har problemer med å bli gravide. Ville IKKE ha prøvd dette enda, kanskje er slimet perfekt som det er, det kan være haugevis av grunner til at det ikke gikk første gangen.

Skulle dere derimot måtte ned en femte og sjette gang, så ville jeg ha vurdert å prøve.

Lykke til uansett!

Skrevet

dere glemmer en liten men viktig ting.

Sædcelenne blir sprøytet rett inn i livmoren

De må altså ikke gjennom livmorhalsen og slimet der....

Det som er rmye viktigere er sjekking av skjoldrbukskjertelen og hormoner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...