Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 hei =) jeg gå sykepleien og har nettopp funne ut at jeg er gravid.. har ikke sagt dette til noen utenom sambo for jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... grunnen er at jeg nå skal i praksis om noen uker. og så skal jeg i praksis fra uke 32-40.. jeg vet det er andre i klassen som har utsatt praksisen og skal ta den når studie er ferdig. men det har seg slik at vi skal i praksis igjen ca 2mnd etter babyen blir født og da vil jeg jo helst utsette den praksisen.... er det noen her som har fått tatt praksisen tidligere enn de andre i klassen går det? at jeg tar den i januar lissom? k skal jeg gjøre????
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 det er helt uaktuellt for jeg går på deltitsstudium og hvis jeg tar et år perm må jeg gå siste året på helttid, det har nemmelig ikke startet flere sykepleiestudier på deltid rundt i distriktet her.. og hvis jeg skal ta på heltid er det netsten 2timer hver vei til skolen
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Hei! Skal jeg gi deg ett råd?! Jeg gikk 2.året når jeg var gravid med min nr.1. Hadde flere praksiser mens jeg gikk gravid, og det gikk helt fint! Var til tider tøft, men det gikk greit! Flere andre i klassen min som også ble gravide i løpet av disse 3 åra, og alle klarte det! Her i gården var det far som fikk all permisjonen. Altså; babyen var med på skolen de første 6 ukene. Det var en tøff tid, men jeg angrer ikke! Saken er nemlig den, at jeg var jo også ganske mye hjemme! Gikk kun på obligatorisk undervisning, og benyttet meg av det fraværet jeg kunne ha i praksis. Jeg ble gravid igjen etter 3 mnd, og da var det godt å ha far hjemme som kunne ta seg av babyen, litt ekstra! Jeg klarte også å fullføre 3.året som gravid med nr.2. Nå har jeg bare meldt meg opp på nytt studie, og skal kose meg hjemme i ett helt år med mine to nydelige små! Pappaen har et helt utrolig forhold til sin lille sønn, og jeg føler virkelig at det var verdt strevet, som det jo til tider har vært! Jeg klarte også fint å amme! Du har jo rett på ammefri i praksisen din. Du kan også pumpe dså kan deg! Alternativt, så kan du jo ta perm når babyen kommer, og ta igjen året senere. Men gud så godt det er å være ferdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kjenner mange som har gjort det samme, uten at de angrer på det! Lykke til uansett!
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 hm...inspirerende =)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 hmm.. det blir nok hardt! dere andre som skal gravid i praksis må gi oppdateringer om hvordan det går!
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 jeg er midt i praksis som gravid nå. det er litt tungt, men det går. Tar en dag om gangen. Det som er verst er at vi MÅ være 7,5 t hver dag og det tar faktisk alt av hva jeg har å by på. Så jeg er litt slappfisk resten av dagen. Spes med tanke på at jeg er på en praksis der det handler om å sitte i miljøet. Være der for brukerne. Så de føler seg trygge (lukket avrusningsavdeling på rus beh senter). Så det er liksom ikke det helt store jeg går glipp av om jeg si hadde gått hjem kl 2... Men jeg tar en dag av gangen. Nå er jeg ferdig med 13/35 vakter - så det går rette veien. Vi har veldig liten mulighet til fravær også, så i dag varjeg på jobb med diare og magevondt pga pizza i går.......sikkert en smule matforgiftet men jeg måtte bare "stå i det", for det kan komme dager da jeg trenger de stakkers 3 fraværsdagene jeg kan ha mer enn i dag. Er ferdig med praksis noen uker før fødsel. Og da skal vi leseleselese til eksamen. Eksamen på teermin faktisk. Håper jeg rekker alt, består alt og kan fu llføre 3. semester på sykepleien =) Tror forresten jeg skal ta meg en velfortjent pause ett år...... Litt deilig å kose seg med babyen. Har all verdens med tid og jobbe som ferdigutdannet spl får jeg tidsnok gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå