Gjest Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Nå skal dere høre jenter... Jeg synes det er tragisk å måtte gå i ukesvis før en får bekreftet liv i magen. Jeg var på vanlig rutinekontroll første gang uke 10, deretter er det midten av oktober som er ultralyd, da er jeg uke 19. Synes det er vanvittig lenge å vente! Ikke har jeg fått kul på magen.. (luft ja men ingen kul) Brystene er ømme og svære.. jeg er trett osv.. men jeg misunner dere som har fått konstantert LIV! Nå er jeg i uke 13, og jeg er hard over skambeinet.. men er det bare innbildning?? Jeg synes så absolutt det burde vært en obligatorisk undersøkelse for oss flergangsfødende før ultralyden også. Der hvor en kan få høre hjertelyd f.eks i uke 14 - 16.. En bekjent av meg mistet denne helgen i uke 14.. så det kan jo være det som gjør meg stressa.. Jo, jeg vet at jeg kan bestille time til legen, ul osv... men jeg vil ikke virke hysterisk heller, og tar beskjedent takke med det jeg har fått.... Er det bare meg??
Love2bemom Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Jeg ringte legen med en gang og sa at jeg måtte ha time da jeg trodde jeg var gravid. Fikk komm et par daget etter.Men jeg VET om folk som har fått beskjed om å vente,det er ikke nødvendig å komme før i uke 8-9...Men det er jo noe med det å få det bekreftet av en lege...først da ble det sånn "wow"for min del...dessuten kan det jo hende det er ting man lurer på...alt fra A-Å........så jeg synes man skal få komme å få det "bekreftet".Ikke bli avvist som jeg vet noen har blitt.
vimsa 79 Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 du kan jo selv bestille time til jordmor da, det gjorde jeg. måtte selv spørre om hun kunne lytte etter hjerte, noe legen ikke mente var noe vits da jeg var i uke 15. jordmor lyttet. vet ikke om det trøstet deg.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Det er nok ikke bare deg, nei. Jeg er nå 15 uker, og ser fram til jordmor neste uke. Satser på hjertelyden, da :-) Ellers har jeg ikke ul før 19+3 og det er lenge å vente, det. Hard over skambenet betyr nok voksende livmor ja, så det er nok babyen du kjenner. Kos deg med det! Hos meg ble det veldig hardt veldig fort når det først starta. Har heldigvis stor mage og kjenner veldig mye liv. Faktisk så mye og så stort at jeg mistenker at det er flere der inne. Er tvilling selv og har nokså høy alder, så man vet jo aldri. Blir spennende. Lykke til!
Gjest Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 nei vimsa.. det trøster ikke noe særlig.... Hun vil ikke ha meg inn før uke 24 første gang.. Jeg har gått gjennom 2 normale svangerskap før, det er visst derfor jeg må vente så lenge..
Gjest Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Du er ikke alene. Hadde akkurat samme følelse selv. Var hos legen og bekreftet sv.skap i uke 9 (2.gangs), neste kontroll i uke 24 av svangerskapet. UL i uke 18 ca, men syntes det ble lenge å vente på noen slags "bekreftelse", ja. Mista i tillegg i uke 13 i vinter, så å høre hjerteslag i den tida hadde vært ganske greit spør du meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå