Gå til innhold

Bilbelte for gravide....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Endelig 13 uker... Bare lurte på om noen har fått råd om når det er lurt å begynne med bilbelte for gravide?

Vil ikke være hysterisk, og begynne for tidlig. ingen kan jo se at jeg har fått mage, ennå......

Er glad for respons!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte rundt uke 13-14... jeg hadde begynt å få mage da... like greit å begynne da... Hvis du kræsjer strammer belte i magen... dette er jo ikke bra uansett hvor langt man har kommet..

Skrevet

Oi, ups... Jeg er visst litt uvitende på dette punktet jeg... Bruker alle gravide spesielt bilbelte? Har riktignok tenkt litt på dette når jeg har på bilbelte, men... Hvor får man tak i det? Og dette gjelder selvfølgelig om man kjører selv, eller bare er passasjer (kanskje dumt spm...)?

Opplys meg! ;o)

Skrevet

Hei!

Bilbelte for gravide anbefales fordi det holder beltet lenger ned - under babyen, mens et vanlig belte vil stramme og klemme fosteret i en evt kollisjon.

Du skal bruke det uansett om du kjører eller er passasjer, det er en enkel sak som du fester rundt setet du sitter i og så fester du bilbeltet mellom beina slik at det går lenger ned. (dårlig forklart, men du ser det på pakkka :o) det er forresten ikke veldig lekkert når du har på skjørt)

Du får kjøpt det i alle babyshop-butikker og i en del bilutstyrsbutikker.

Heter besafe eller noe sånt og koster kr 349,- så er en ganske billig forsikring.

:o)

Skrevet

Jeg gikk inn på hjemmesiden til izi sleep og gjennom der fikk jeg kjøpt det belte til halv pris. Koster egentlig 400,-

Skrevet

Oki, tusen takk for svar.

Her må investeres :o)

Skrevet

Det gjorde jeg også,(snart 3 måneder siden) men har ikke fått det enda, måtte kjøpe et selv til slutt.

Skrevet

Fikk det noen dager senere jeg.. Sikker på at du reg deg ordentlig a?

Skrevet

Fikk sånn, takk for at du var med på konkurransen greier etterpå. Men fikk du bekreftelse på mail? Venta liksom på det jeg. (har hørt om flere som har ventet lenge, men tror de fleste har fått det)

Skrevet

jeg kjøpte mitt brukt for 50kr på finn.no

bryr seg ikke så mye om hvordan det ser ut med skjørt så lenge du vet det holder barnet i live ved en krasj.(større sjanse hevrtfall)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...