Gå til innhold

hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Hatt bekkenløsning i det forrige svangerskapet og ble sykemeldt 100 % fra uke 7-8 og ut svangerskapet. hadde skikkelig vondt og umulig å tilrettelegge på jobb. jobber på sykehus 100 % stilling som sykepleier ,tung pleie og mye gåing og stress

er nå gravid igjen er i min 12 uke og har kjent smertene igjen. hadde ferie 6 uker første ukene og kjente smerter med en gang jeg begynte på jobb. var hos ny kvinnelig lege forrige uke som nekter å sykemelde meg! syns d er for tidlig...men hva har det med saken å gjøre så lenge jeg har smerter og ikke klarer å utføre jobben min? fikk med ark om tilrettelegging i arbeidet som jeg tok med på jobb, selv om jeg fortalte henne at det var umulig på denne arb.plassen. slik var det sist og det har ikke forandreet seg noe siden da... hun ville ikke høre på meg overhodet....sendte med meg arket og sa sees i 24 uke!

Hva skal jeg gjøre? har egenmeldingsdager fra jobb pga smerter! har fått rekv. til fysio! så jeg skal begynne med det, men vet fra forrige sv.skap at smertene ikke blir borte!! hvorfor kan hun ikke sykemelde meg`? noen som skjønner dette?

jeg gav brevet til arb.giver som skal ringe legen min og snakke med henne ang. tilrettelegging...vanskelig å få til....

noen med gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6187972-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytt lege! Hun bør vite at bekkenløsning kan bli mye verre om man fortsetter i fysisk tung jobb. Kvinnelige leger tror kanskje de vet hva bekkenløsning er fordi de har kjent litt selv, men de har jo ikke akkurat en fysisk krevende jobb, ikke sitter de og stresser foran en dataskjerm heller. Gravide kan egentlig ikke sykmeldes for "normale svangerskapsplager"...forstå det den som kan... hadde man ikke vært gravid og hatt samme plager, hadde man nok fått sykmelding. Så derfor er man prisgitt legens holdninger. Det du i hvert fall skal ha krav på er svangerskapspenger. Det gis når arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge for deg mens du er gravid. Arbeidsgiver må først fylle ut det skjemaet du fikk av legen. Ulempen er at det ikke gir rett til feriepenger, men ellers er det som din vanlige lønn. Fordelen er at da slipper du mer mas om sykemelding resten av svangerskapet og du bruker ikke opp sykepengerettighetene. Jormødrene kan også sette deg på svangerskapspenger, da slipper du å bruke legen din.

I mellomtiden tror jeg fysioterapeuter kan sykmelde for max 8 uker slik at du rekker å få det på plass.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...