Gå til innhold

Etter mange tårer og slit kan jeg endelig si.....


Gjest Meg & Maria

Anbefalte innlegg

 

jeg er gravid! I april kommer mirakelet, jeg håper det klorer seg fast!

 

 

 

Min historie:

Jeg slutta på pilla i des 04, mensen kom med flere mnd mellomrom, trodde hundre ganger at jeg var gravid siden den uteble, men nei da.... det har blitt noen hundre tester ja...Da vi begynte å prøve trodde vi selvfølgelig at dette kom til å ta maks halvt år. Det man lærer, er dyre erfaringer, gud å vondt jeg har hatt det. Det er bare en sliter som vet hva det er å slite. Det er så vondt og urettferdig, mange oppoverbakker. Dro til legen siden TR ikke var noe vennlig med meg, ble henvist til gyn og har iallfall vært heldig som ikke måtte gå et helt år før utredning. Det blei tatt blodprøver som visste null el.....og tester som viste at jeg var insulinresistent og ul som viste pcos. Hadde aldri trodd det var noe galt med meg, vondt å vite at noe feiler meg. Så begynte jeg på metformin, la om kostholdet som var en stor overgang og begynte å trimme litt. Jeg er ikke overvektig,bare kvinnelige former. men måtte jo forandre livsstilen siden jeg fikk disse diagnosene. Gikk til akupunktur en del mnd uten resultat. Hadde tenkt å begynne med det igjen, men håper jeg slipper, håper dette går bra.... Måtte gå på p-piller i 3 mnd for å gi cystene en sjanse til å forsvinne før jeg skulle ta pergo. Har tatt to kurer og var i pausemnd da det klaffet.

 

Hadde aldri trodd det klaffet nå, for tok blodprøver for å se etter el den mnd, de viste at det ikke var el. Så fikk jeg urinveisinfeksjon og skulle levere etterkontroll og ba de sjekke hcg samtidig, siden det var lik pris.....hehe! Økonomisk jeg :) Den var positiv og gjett om jeg blei glad! De sa det på tlf, men kjørte til legekontoret for å bekrefte at det var sant. og det var det! Men med min uflaks visste mine egne tester som jeg tok hjemme negativt, dro til legen igjen over helga og da var det negativt der også. De skjønte ingen ting, for testene dems skal lissom stemme. Tok bl.prøve som også viste negativt..... da blei jeg knust da. Til og med på legetestene vil ikke kroppen min virke. Så var det bare å svelge og vente på TR så siste runde med pergo kunne begynne. Men nå hadde TR klikket også, når jeg ventet som besatt på ho tok ho jammen pause. Enda ho hadde vært regelmessig etter at jeg starta med pergo for flere mnd sisen. Et par uker over tiden tok jeg GT fra nettet, en sann billig. Skulle på fest og testa for moro skyld, vi slitere er jo kjent for å teste litt.... Og den var jammen positiv! Dro rett på apoteket og kjøpte CB digital, gravid stod det! Skulle til legen et par dager etter for å få ny henvisning til gyn, så det passa bra. HCG var positiv der og, tok ul, han så ingen ting...tok innvendig ul og han så noe som kunne være tidlig svangerskap.... Tok bodpr siden kroppen min lever sin egen verden, slik at den ikke kan stoles på. Etter et par deger ringte legen og sa blodprøvene viste positvt!

 

Så var jeg hos gyn etter et par uker, tok ul. der var det liv! men den var veldig brei, kunne se ut som en liten blødning. men det trang ikke være noe galt fordet. skal til ny ul på fredag, gyn ville følge med litt.... litt redd for at dette skal gå galt, har kjempet så veldig for det.

 

krysser fingrene, for nå fortjener jeg dette!!!! Alle jeg kjenner er gravide i øst og vest på litt komma litt, og får unger som bare det.nå SKAL det være min tur!!!!!!!!

 

 

takk for at du leste og klem fra

sonja

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer sonja!!! Håper indelig det går bra for dere :) Synes det er veldig bra du får ekstra oppfølging! Håper du klarer å kose deg med spiren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Så deilig å lese om slitere som endelig får det til. Håper alt går bra, og at du i april til neste år koser deg med en liten en. Det håper i hvertfall at jeg også skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy å lese historier med happy ending=)

Godt å bli minnet på hvor utrolig heldige vi er som får bli gravide. Krysser for at spiren din klorer seg fast! Lykke til=)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjuh.. for en historie.. Håper virkeli den klorer seg fast og kommer skrikende ut i april..:) Du fortjener dette! Kos deg så mye og velkommen hit!

Har forresten også termin i april!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så fint at det nå har klaffet for deg. Kan ikke forestille meg for et slit det må være, med venting, prøver og legetimer. Håper den lille klorer seg fast i ca 7 mnd til, og VELKOMMEN INN`HIT!!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så kjæmpe masse.

Skjønne dæ vældi godt at du e redd,gla å engsteli!

Ska krysse fingran for dokker:)

 

Lykke til me magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...