Gå til innhold

Råd mot kvalme.


emmi mi

Anbefalte innlegg

Tenkte sette opp en liste over råd vi føler hjelper oss mot kvalmen!

 

hos meg hjelper det litt med rista brød med enten gulost eller brunost.

Og brus.... det er så digg og ta en slurk og rape etterpå, føler meg som mennske i ti minutter etter en rap....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt første svangerskap benyttet jeg meg av et gammelt kjerringråd som fungerte utrolig godt. Har også hjulpet flere venner av meg under deres kvalme graviditet.

Kok opp vann med en del av ingefærrot. Drikkes som te. Gjerne en sitronskive i, for å ta bort litt av den beske smmakenn. Kjemperaskt å lage, og fungerer med engang

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urizal ingefærtabletter!!! Virker sikkert helt fanatisk ang disse, men for min del har det vært natt og dag å begynne på dem...

 

Ellers liker jeg også et glass bruss eller farris. Og ristet brød med smør. Og frukt :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

grønt eple hjalp meg sist jeg var gravid, men denne gangen ser det ikke ut som det er noe som hjelper,må i allefall holde meg for nasen når jeg skal i kjøleskapet.....

Nå skal jeg få mannen til å gå og kjøpe ingerfær rot så får jeg koke meg litt te på den og så håper jeg at det hjelper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer IKKE kullsyre. Det som slukker min h.....kvalme er vann, epler, gulrøtter og kålrot. Syns det smaker med frukt og grønnsaker. Får ikke i meg varm mat.......men sanver det veeeeeldig. Men jeg har klart å slutte å røyke, da.....For det blir jeg jo oxo kvalm av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn fra 2 trimester og gir et råd.

Akupunktur, det var det eneste som hjalp meg.

Anbefales på det sterkeste, og jeg er redd for nåler:)hehe

Spydde og var kvalm i 15 uker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...