Gå til innhold

hmm.. liker ikke dette, selv om det sikkert er normalt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler liksom at det er så lite liv inni mer... i går og i natt og i dag.

har hatt det sånn siden uke 22 eller noe, at noen dager med masse liv også noen dager uten noen ting nesten. men så har jo sparkene blitt borte, og blitt glidebevegelser, og det er jo normalt.

men så i går og i natt har jeg hatt lite liv igjen, og det er jo sånn det pleier å være, men liker det like lite hver gang.

Og hittil i dag så er det vel egentlig mer bevegelser, men synes liksom ikke det er noe jeg merker veldig godt da, at det er så svakt.....

er i uke 31 i dag , og hadde liksom forventet meg at det skulle bli " rutine" på når det er liv å ikke sånn gradvis etter uke 28 jeg..men det fungerer kanksje ikke sånn?! og det trenger vel kanskje ikke å være så tydlige/sterke bevegelser? er det sånn at bare an kjenner noe så er alt bra?

tror det som gjør at hormontankegangen min løper løpsk og blir nervøs også er at jeg er så småkvalm hele tiden. og ofte svimmel/rar inni hodet, så jeg tenker liksom at det kan være noe..

Men det er vel kanskje en så enkel forklaring på dette som at det er trangere for henne inni der, derfor mindre beveglser og press på magesekken som gjør at jeg blir kvalm?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ja det er ikke bra når man får for seg at det er lite liv...( jeg er 30+3)

I dag har jeg vel ikke kjent noen ting, sitter og ser på klokka hele tiden. Sist gang jeg var sikker på at jeg kjente noe var i 21 tiden i går.

Men så blir jeg litt usikker igjen. Synes jeg ikke jeg kjente at han snudde seg for vel en time siden? Var det bare noe jeg inbilte meg? Det er som om jeg ikke alltid klarer å kjenne etter heller.

Humøret raser nedover, og nå er jeg bare drittsur og stressa.

Nei dette var ikke mye til hjelp for deg!

Skrevet

Jeg synes du kan ringe til fødeavdelingen og fortelle dem hvordan du har det og hva du kjenner og ikke kjenner. Kanskje du får komme inn til sparketest og ultralyd? det er bedre å sjekke det en gang for mye enn for lite! jeg har hatt det sånn et par-tre ganger, at jeg syntes jeg kjente mindre liv en dag eller to.- Sist gang ringte jeg føden, og det er jeg glad for! de ba meg komme til en sjekk, og da kunne vi få vite at alt var bra med den lille. Og de sa at vi gjorde helt rett i å ringe, for den viktigste indikatoren på hvordan småttingene har det der inne, er hvor mye liv vi synes vi kjenner. Så hvis det kommer en sånn dag senere, så skal jeg ikke nøle med å ringe, altså. Antageligvis har babyen din bare et rolig døgn, eller har lagt seg på en måte som gjør at du merker mindre til den, men undersøk det! Så slipper du å engste deg også.

Lykke til!

Skrevet

forresten, jeg blir også kvalm når babyen presser seg mot magesekken (har blitt litt bedre siste uken, er i uke 38), og har hele svangerskapet vært plaget av å være middels (eller veldig) "sjøsyk"; kvalm, svimmel og "rar" i hodet. tror ikke det trenger å bety noe i forhold til babyen, baby og du lever liksom i adskilte systemer :)

Skrevet

Hei, kjenner meg igjen i innlegget ditt, var skikkelig nervøs for ikke så lenge siden. Jeg kjenner heller ikke så mye spark lenger, er i uke 36. Men det har egentlig vært lite sparking de siste ukene, mest glidende bevegelser. Legen min sier det er fordi det begynner å bli trangt der inne. Men jeg har ikke noen regelmessige bevegelser, dvs. faste tider hvor babyen beveger seg. Unntaket kan være hvis jeg spiser eller drikker noe søtt. Da kjenner jeg det. Særlig etter cola og sjokolade. :) Det kan også skje at han beveger seg mer på kvelden og natta.

Jeg er også litt svimmel og kvalm til tider, men det tror jeg mest er blodtrykket, som er litt lavt om dagen.

Tror dette er ganske normalt og at du ikke trenger å være engstelig. Anbefaler godteri-trikset. :)

Skrevet

Jeg har hatt en veldig aktiv baby, men har kjent mindre aktivitet i det siste. Er nok plassen som begrenser aktiviteten, for plutselig kjenner jeg en fot som stikker ut et sted, og den var der ikke i stad. Vi får ikke med oss alle bevegelser heller, og min sparker omtrent ikke lenger, bare flytter seg rundt.

Holder med henne som satset på godteri trikset, det måtte jeg ta i bruk for noen dager siden. Drikk ett glass brus og settt deg i ro og kjenn etter. Ta tiden på hvor lang tid det tar før du kjenner ti bevegelser. Hvis du fortsatt er bekymret, så ringer du lege/jordmor eller fødeavdeling og så har du noe litt mer håndfast å fortelle også.

Er nok tankene dine som løper av med deg, det gjør de med oss alle i blant. Sender deg noen gode tanker!

Skrevet

spiste to boller nå... litt liv kjenner jeg hvertfall..... så deter jo noe der da. skla ringe jordmor etterpå for å gjøre omen time, kanksje jeg kan få komme en tur denne uken:)

Skrevet

Stakkars. Hadde det akkurat som deg helt frem til fødselen. Skulle jeg ha tat kontakt med føden hver gang jeg ikke hadde kjent liv på 12 timer hadde jeg nok vært der nede 4-5 dager i uka....... Var så sliten av å være bekymra mot slutten at jeg var helt fortvilt. Men jenta vår har hatt det helt topp i magen hun :-) Er ganske rolig utenfor magen også, så hun har nok sovet mye i magen også.

Kan ikek gi deg noe godt råd, bare prøver å trøste litt :-) Det hjelper veldig å høre hjertelyden, og legen min sa det bare var å ta en tur innom for å gjøre akkurat det de dagene jeg var bekymra. Kanskje du kan få en slik avtale med legen din/JM du også?

Trøsteklem fra

Skrevet

ja det hadde jo hvert helt stårlende om jeg kunne:) fikk ringt jordmor nå, siden jeg var litt uvell å sånn,så jeg ksla dit i moregn! så da blir jeg nok roet ned:) hihi

blir litt fort nervøs jeg altså.. prøver så godt jeg kan å ikke bli det, og i underbevistheten min så vet jeg jo at det er bra, for jeg pleier jo å ha sånne dager. bare godt å høre man ikke er alene om det..

det som er så rart er at på alle ul vi har hvert på så sier de at jeg har så veldig aktivt barn... og der kan jeg ligge å ikke merke noen ting, og jeg har ikke noen ekstra kilo heller.. men tror hun ligger storedeler av tiden med ryggen ut mot min mage så sparkene kommer innover... at det kanskje er derfor de er litt svakere.... nei nå spekkulerer jeg igjen:) hmmm.... kjenner liv akkurat NÅ , så da er det sikkert fint, og så får jeg høre hjerte lyden i morgen:) joho....

Skrevet

uff, har det akkurat slikt jeg også:S er ikke noe gøy.. har en slik periode nå også i forgårs, går og idag.. synes jeg har kjent veeeldig løite liv, men skal heldigvis til jordmor om en stund i dag så får jo sjekket det da... er ekkelt å gå bekymra sånn som det ja:(

Skrevet

Heisan!

Hadde det sånn forrige uke, i uke 31 akkurat som du. Fra å kjenne masse liv regelmessig hver dag så forandret plutselig mønstret seg. Kjente ingen harde spark kun glidebevegelser i ca 3 dager. Ringte til slutt føden på RH og de ba meg legge meg ned helt stille og telle antall spark i løpet av en time. Etter at jeg hadde gjort det ba de meg ringe tilbake. Antallet bevegelser jeg hadde kjent på en timer var bra, men det var fortsatt ingen friske spark og jm ba meg se det an utover kvelden og så ringe tilbake. Kl 21 ringte jeg og sa det var uforandret og jm sa da at hun syns jeg skulle komme inn og ta en CTG registrering. Den var helt fin og Smula våknet til liv igjen utover natta. Jeg ville ikke virke hysterisk og tenkte at dette sikkert var normalt, men etter 3 dager ringte jeg egentlig bare for å forhøre meg OM det var normalt.Snakket med 3 forskjellige jm i løpet av den kvelden og det var de som mente jeg skulle følge det opp og komme inn for registrering.De sa at alle babyer er forskjellig og hvis det er en tydelig forandring på mønsteret så er det greit å sjekke det ut. Mest sannsynlig er alt i orden,men da det gikk på 3 døgnet uten særlig bevegelse ble jeg som sagt litt urolig. Du kan jo bare ringe for å forhøre deg i utgangspunktet slik jeg gjorde. Det er jo derfor de er der......

Klem fra

Skrevet

......Glemte å si at jeg også er svimmel og kvalm til tider og da jm målte blodtrykket på RH hadde jeg så lavt som 85/60 og det er ganske lavt. Kan jo være det som er årsaken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...