Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 hvis man ikke har fått det påvist hos lege? Jeg er gravid i 4. måned og har i det siste vært veldig sår og det klør der nede... Har en god del utflod i tillegg. Har ikke vært hos lege, men lurte på om noen vet om det er greit å bruke Canesten feks - eller kan det være farlig? Takk for svar på mindre delikat område.... )
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 canesten skal være helt ufarlig å bruke under svangerskap. Brukte det selv i går og leste nøye gjennom pakningen. Kunne brukes av gravide og ammende. Ikke uten grunn at de reklamerer i bladet gravid :-) Du skal imidlertid ikke bruke canesten om du ikke har hatt sopp før og dengang fikk beskjed av lege å bruke canesten. Men det skal heller ikke være farlig å bruke det en gang og to "føre var"
3 rosa og en blå Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 det er helt greit a bruke det, men du skal ikke bruke den inforings staven som folger med, men bruke figrene a fore tabletten inn i kjeden da staven kan fore du far rift i kjeden. og man skal helst bruke den lange kuren og ikke den sterke.
Gjest Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Jeg hadde sopp helt i begynnelsen av svangerskapet. Da fikk jeg beskjed om å bruke canesten. Men ikke bruk staven som man fører tabletten inn med
supra-Embla kom 12.12 Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 ...hei hei....jeg brukte canesten pga samme symptomer, m det ble ikke bedre, prøvde da melkesyretabl VIVAG, får kjøpt på apotek uten resept...m det hjalp en liten stund. Dro til legen slik at hun fikk tatt en titt, og da sa hun at vi jenter har bakterier i skjeden, og ved gravidititet får vi flere, og da blir det krøll....fikk da reseptbelagte tabl som heter DALACIN, det funket. M siden dette er et problem som ikke blir borte grunnet gravid, så må jeg nok ha en runde til. Jeg anbefaler deg å gå til legen hvis det ikke blir noe bedre......Mitt ble så vondt til slutt at det var ubehagelig å ha på klær og det å gå var vondt.. Mye bedre nå Lykke til;))
findus Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Spis masse yoghurt! Hele tida (nam nam)! Jeg trodde jeg hadde fått det for over ei uke sida og bestilte legetime og begynte å gomle yoghurt til den store gullmedaljen, og det hadde slutta helt å klø før jeg kom til legen i dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå