Gå til innhold

Sår under armene.... HJELP!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville prøvd med litt talkum. Når babyen blir fuktig og det gnisser litt, blir det lett sårt. Man får kjøpt uparfymert talkum på apoteket. Talkum blir jo litt som babyens deo! Jeg ville ihvertfall ikke brukt føner...

Min baby på snart 5 mnd er mindre rød nå som jeg bruker talkum.

Annonse

• 4 uker senere...

Vi har hatt samme problem på datteren vår, sår i alle hudfolder, selv om vi har brukt hårføner og hun har vært skikkelig tørr. Kommer når hun sover, uansett hvor lite klær hun har hatt på seg. Det som har hjulpet oss er krystallfiolett. Et slags lilla vann på flaske, kjøpes på apoteket. Helt fantastisk

det samme skjer her,det er bare å vaske hver dag og tørke,jeg ser at hun får sånn hvitt beleg der hvis jeg ikke vasker henne.det er sikkert siden det er så klamt der og samler seg opp etter en dag med masse øvelser for dem:) pass på at det er tørt,så er det vekke etter noen dager

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

HEI!

ser det er lenge siden du skrev inn dette, men jeg tenkte jeg kunne svare allikevel!

jeg hørte med helsesøster da gutten vår var på alder med din babi (vår blir 2 år i april, så det er en stund siden). hun anbefalte å bruke en god olje, og ikke talkum/zinksalve osv... så etter hvert bad og ellers også, brukte vi SEBAMED babyolje eller NESESSE olje - smurte inn på halsen, under armene, i bleieområdet, ja ofte hele gutten! han har aldri vært sår noe sted! :-)

anbefales! :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...