Gå til innhold

HJELP: Hvordan velge bleiestørrelse?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På helsestasjonen fikk ihvertfall vi råd om å se mest på kiloene og ikke på hvor gammel babyen er. Så vi byttet fra newborn (2-4 kg) til mini (3-6) kilo når han ble rundt 4 kilo. Dersom det går gjennom på 3-6kg bleien ville jeg begynt med 5-8kg - gjør vel ikke noe om babyen ikke kan sitte enda?

jeg har brukt 5-8 kg siden lillegull var 4 uker ca... Han var 6,5 kg på seks ukerskontroll, fikk nesten ikke igjen de andre bleiene.

kan ikke se p åhva som står, må finne den bleia som passer ditt barn:)

• 1 måned senere...

Jenten min er også 2 måneder, og hun har brukt 5-8kg i ca 2 uker nå, vel det. For en uke siden veide hun 5620g.. Merket også at det gikk litt igjennom, men håpet i det lengste jeg kunne fortsette å bruke 3-6kg, da jeg synes 5-8 ble så stort. (ville ha henne liten en stund til - hehe).. innså kjapt at det bare var tull.. måtte jo skifte klær på henne oftere.

Jeg har kun gått etter kg på pakkene. Aldri lest på dem for å se hva de er beregnet på, men det er kun fordi jeg ikke har tenkt på det.. bare sett kg med store tall, og ikke lest mer enn det... ( kommer sikkert til å lese på pakken jeg har på badet nå.. :-)

• 2 uker senere...

Annonse

Hm,det kan være bleiemerket som gjør at det går igjennom.Vi har brukt libero bleier som skulle passe i forhold til kg på barnet.Gutten ble våt igjennom,gang etter gang,fant ut at jeg skulle prøve pampers,har vært våt igjennom kun en gang.Snakket med flere på barselgruppa som hadde samme problem,når de byttet merke ble det greit...

• 2 måneder senere...

vi gikk etter passform

til å begynne med brukte vi libero

måtte da bruke størrelsen større enn den vektklassen han var i

da han var rundt 5 måneder prøvde vi pampers fordi de er høyere bak og poden hadde en tendens til å bæsje langt oppover ryggen

når han sluttet med det gikk vi tilbake til libero trusebleie, da vi synes de har formen som passer kroppen hans best

han er nå snart 2 år, 90cm og veier 14 kg, men bruker libero xl+ som vel er fra 16 kg.

prøv deg frem

om du kjøper en pakke med for store bleier vil nok jenta di uansett vokse inn i dem etterhvert

vi begynte med trusebleie allerede ved 4mnds alder, da vi syntes de satt bedre enn de med tape

• 4 uker senere...

Jeg bruker lidl sine bleier, dem har tre str så da er det ikke så mye bytting og etter å ha prøvd alle andre typer er det de eneste som vi ikke har hatt lekasjer men, er veldig god pass form på de, sitter godt og er tøyelig, også det beste er jo prisen da, dem som ho miste bruker, koster rundt 28 kr pakka men 56 bleier i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...