Gå til innhold

Må jeg slutte helt?

Anbefalte innlegg

Jenta har blitt 14 mnd og det beste hun vet er pupp!!! Hun har vært kjempeavhengig og har revet og løftet på genseren min til alle døgnets tider... Dette synes jeg blir ubehagelig, spes ute blant folk, samtidig som jeg får mange reaksjoner i form av hoderisting og "det er jammen på tide å slutte"! Nå har vi inen pupping på dagen lenger, og hun er heller ikke så intens på meg mer. Hun får mm til kvelds, og dette ønsker jeg egentlig å holde på en stund til. Vi koser oss begge de 10 min på sengekanten. MEN; hun våkner fortsatt på natta (fikk siste puppeskvett nattestid for ca 5 uker siden) og ROPER etter pupp! Hun HYLER og gir seg ikke....selv ikke om det er pappa som tar henne... Må jeg virkelig kutte kveldspuppen for å få søvn? Vet ikke om noen kan svare meg på dette, prøver vel egentlig bare å få ut litt frustrasjon......? Og jeg vet dere er der ute og bryr dere! Takk for det!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6185222-m%C3%A5-jeg-slutte-helt/
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Synes dette er noe man må få lov til å bestemme selv!

Dette er vel en rein privat sak =)

Artig, folk maser om at man IKKE må slutte å amme, men fort man går over 1 år eller 2 er det et nytt hysteri for å slutte =D

Foorstår jo at det er litt ubehaglig å amme om dagen når folk reagerer slik, men hjemme i sin egen stue synes jeg ike akkurat du proviserer noen, hehe. Så lenge både du og vesla vil, er det vel ingen som kan si at du må slutte helt!

Situasjonen er egentlig veldig lik her. Men jenta mi er blitt 20 mnd nå og eg kjenner at eg har lyst å slutte å amme på dagen.

Hun kan komme bort til meg og taq me gpå puppen og si "min" Og det er mest når me har besøk eller er ute blandt venner. Som om hun må understreke at det er hennes.

Ja eg har fått en del pes for at eg ammer 3-4 gangger til dagen enda. Men nå prøver me å slutte med dags puppen. Går litt opp og ned...

I går kveld ammet eg heller ikke, men hun fikk da hun stod opp i dag tidlig. Så kan hende at eg ammer om morgenen en stund til før eg avvenner henne helt. Så får eg ikke den utrolig vonde sprengen heller.

Syns du skal amme på kvelden om du vil det. Det er en fin måte å avslutte dagen på. (nattamming, det har eg sluttet med. Ble noen netter med gråt og sinne, men til slutt forstår hun at hun ikke får brystet og sovner med flasken i armkroken)

Lykke til men ammingen og avvenningen. ;)

Sovner hun ved puppen?

Min eldste var sånn. Sovnet ved puppen og savnet den selvsagt når han utpå natten ikke lenger sov så dypt.

Løsningen med ham ble at jeg tok kveldspuppen inne i min seng. Så bar jeg ham ut på badet, pusset tenner gikk inn på hans rom og sang nattasang, la ham i sengen og sa godt natt.

Ikke helt poppis første kveld, selvsagt, men et par kvelder senere gikk det helt fint og han ble mye roligere om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...