Gå til innhold

Flere som gleder seg til mandager??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg gikk ut i permisjon gledet jeg meg til siste arbeidsdag (fredager), for da kunne vi slappe av og kose oss her hjemme..

Nå lengter jeg bare etter mandager da huset er tomt for mann og barn... Sliten og trøtt i kroppen etter en litt hektisk helg der alt skal bli gjort når mannen i huset har fri......deilig bare å sitte rolig i sofaen og BIMme... Sortere tanker og følelser...småpusle litt på det nye babyrommet og sjekke at jeg ikke har glemt noe til nurket kommer.. dra på babybesøk (skal si jeg er misunnelig)...:)

Er det bare jeg som er egoistisk og kun tenker på meg selv for tiden?

Det er vel lov å tenke og mene dette i vår tilstand?? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå..deilig å høre at det er flere som tenker det samme :o) Selvfølgelig kos når hele familien er sammen, men orker ikke å finne på så mye som ellers uansett, så jeg lengter etter ukedagene hvor jeg kan tusle rundt i mitt eget tempo. Vil jeg sove, så sover jeg. Vil jeg shoppe eller møte noen til lunsj, så er det ingen som sier no`..Jeg NYTER virkelig disse dagene alene, og koser meg glugg i hjel :o)

Jeg har ikke dårlig samvittighet i alle fall, og mener at vi har lov til å føle dette (spes oss med barn fra før, hvor det går i 100 hele tiden)..Har for øvrig termin til lørdag (9/9)..

Nei, kos deg du, Lite nurk i magen..

Skrevet

Hei:) Ser virkelig frem til mandagene jeg også; få barna på skole å barnehage å mannen på jobb. Ta en lang dusj å nyte en frokosten i fred å ro:) HImmelsk:) Har termin 16.09.06 å er plaget med bekkenløsning så da er det godt å få slappet av. Skal gjøre klar vogga i dag, gleder meg. Ja er det noe vi har lov til for tiden er det å være egoistisk å tenke på oss selv! Det er tross alt vi som skal igjennom en fødsel....Så vær egoistisk med go samvittighet:):):)

Skrevet

Jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet jeg heller...:)

Det som er veldig positivt er at ettermiddagene her hjemme blir utrolig hyggelige, nettopp fordi jeg har masse overskudd etter en rolig dag.

Jeg er ikke ei sur og grinete kjerring som kjefter og smeller for bagatellting...

Ja, vi må bare nyte stillheten så lenge det varer....og når babyen kommer kan vi kose oss enda mer :)

Du har termin noen dager før meg....og får helt sikkert før også..(snufts)

Her er det ingen tegn på at noe er på gang...ikke en eneste kynner en gang....og slimproppen sitter godt den (hehe)

Skrevet

Helt enig, jeg også har mer overskudd til ettermiddagene, og det er virkelig deilig! Og så er det så godt å ha god tid til alt..ikke stresse rundt i helgene for å besøke de og dem, vaske hus og klær, ha besøk, handle etc etc. Alt blir så roligere, liksom..Ahhh..deilig :o)

Men ikke vær for sikker at jeg får før deg, hihi..Sist gang gikk jeg 13 dg over termin, og i følge JM så skal jeg visst gå over denne gangen også..vet ikke om hun er synsk eller no, men hun mener det i alle fall. Blir spennende å høre på kontrollen til onsdag. Har riktignok endel mensmurringer og kynnere, men gikk lenge sånn sist også..

Vet du hva du får?

Skrevet

Vi aner ikke hvilket kjønn nurket er...vil heller ikke vite ! Synes det er litt av spenningen med å gå gravid :) Ville ikke vite sist gang heller...(kanskje vi er litt gammeldagse?!)

Vet dere hva som gjemmer seg i den trygge hule?

Skrevet

Man kan jo aldri være 100% sikker, men det ser i alle fall ut som om det er en gutt (har jente på 4 år fra før); så hvis det stemmer og alt går bra, så er det jo helt perfekt :o)

Samtidig er det jo en del av spenningen å ikke vite. Syns ikke dere er noe gammeldagse, men både min kjære og jeg sa at hvis det var mulig å se, så ville vi vite det. Kom ikke til å mase på ultralyden, men jm spurte selv om vi ville vite, og da klarte vi ikke å si nei..

Hvor skal du føde?

Skrevet

Jeg må jo si at jeg er utrolig nysgjerrig på hvem som koser seg her inne...holder en liten knapp på at det bor en gutt inni magen min..de fleste sier jeg har "guttemage". Men er ikke sikker i det hele tatt :)

Ser du er 74 mod......78 mod her :)

Jeg skal til Fredrikstad. Enn du?

Skrevet

Det skjønner jeg, jeg hadde vært helt utrolig nysgjerrig :o) Men tror det må være morsomt på en måte å ikke vite også..Har en helt annerledes mage denne gang, skikkelig guttemage. Sist la det seg rundt hele.. Og helt annerledes svangerskap også. Spøy som en gris (hypermesis) og gikk ned i stedet for opp, gikk bare opp noen få kg helt på slutten. Denne gang er jeg også kvalm, men kaster opp bare noen morgener. Ellers i super form, og har en veeeldig god matlyst :o)

Oslo her, skal på Riksen. Var der sist og var veldig fornøyd. Kusinen min fødte på Fredrikstad i sommer. Men der var det bare 2 dagers liggetid, selv for førstegangs? På riksen er det 4 for første gang og 3 for de som har født før..

Skrevet

Det har blitt mye forandringer i Fredrikstad siden sist jeg var der (3 år siden). Når du kommer inn til føden og får tildelt rom, så beholder du rommet til du skal reise igjen..så sant det ikke er utrolig aktivitet på avdelingen da. Da kan det hende at du får besøk på rommet. Ellers kan pappan være der hele tiden mot et gebyr på 125,- døgnet. Det synes jeg er utrolig bra. Tror det blir roligere rundt familien da.

Jeg har bare positivt å si om sykehuset, selv om media har klart å få en del gravide til å få skrekken for å føde der... Jeg lokker ører for sånn informasjon for øyeblikket, og får heller si klart ifra hvis det er noe som ikke stemmer for meg..Og jeg kan rope høyt :)

De fleste sykehus har fått pepper en eller annen gang som setter spor hos folk. Desverre så har det vært Fredrikstad som har fått dosen denne gangen....

Det stemmer ang liggedøgn...synes det kunne være noe lengre for alle. Men som de sier der nede..."Vi sender ingen hjem hvis de ikke er klare for det"... Jeg skal iallefall benytte så mange dager som mulig der...koste meg skikkelig sist gang og ville ikke hjem...

Skrevet

Jeg liker også veldi godt mandager:-) Fred og ro i huset pluss jeg skifter uke hver mandag:-) Like kjekt å logge på hver gang det står at jeg har en uke mindre å være gravid!!

Skrevet

Ja, tenk at kroppen vår bærer frem en ny verdensborger og det går faktisk ganske fort også ( for meg iallefall med lite plager).

Vi skal være utrolig stolte av oss selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...