Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen har erfaring med setefødsel. Var på kontroll fredag og jm sa at hun trodde babyen la i sete, men dette kan selvfølgelig endre seg frem mot fødsel (er kun 32+2 i dag). Lurte likevell på om setefødels skiller seg fra "vanlig" fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på d samme... Fikk også beskjed av legen at den lå i sete. Men er 33 uker ,så mye kan (og bør) skje før fødselen.

Håper noen kan gi et svar på dette ja...

Riene er jo de samme, og sist fødsel synes jeg jo at riene var mye verre en akkurat d å få ungen ut... men...

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med setefødsel...men guttungen min lå i seteleie fra uke 32 og ville ikke endre leie.. hos meg ble det planlagt keisersnitt 5 dager før ULtermin fordi bekkenet mitt ikke var stort nok.

Hvis babyen din ligger med stumpen ned i uke 36 er det rutine å sende deg på ultralyd (og røntgen) for å sjekke bekkenstørrelsen din. Vel...ihvertfall på SØF (Fredrikstad)..

Skrevet

Er i uke 35+2 og babyen ligger med sete ned.Skal på sykehus denne uka til ultralyd for å konstatere det. Deretter blir det forsøk på manuell vending av ungen. Har liten lyst på setefødsel...vet igrunnen alfor lite om det!

Skrevet

Man får målt bekken, og størrelse på barnet. Er en grense på at om barnet er over 4,5kg, er det helt uaktuelt med ks (noen sykehus opererer med 4,0kg grense)

Man får epidural uansett! En setefødsel blir aldri satt igang, så går man 14dager over, blir det ks uansett.

Fra rompa er ute, kan det kun gå 3minutter til hodet skal være ute...

Håper dette var til litt hjelp =)

Skrevet

Hei... har selv ikke födt setefödsel.... men kan fortelle hva jordmora fortalte meg... Det var at om de ikke fikk til og snu og bekkenet var stort nok, og det var akktuelt med setefödsel. Var det vanlig og få epidural og en hadde sånn "belte'' rundt magen hele tida. Min låg i sete fram til uke 36....

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fødte en sønn i seteleie sommeren 2004 på a hus i seteleie. Den fødselen ble satt i gang. Strålende opplevelse. Ikke noe å være redd for.

mamma til 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...