Gå til innhold

hemmelig gravid - hvordan unngå alkohol uten at folk blir mistenksomme?


kasia07

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke fortelle om barnet før på en god stund ennå - er 7+1 nå. Men det er jo så vanskelig å unngå alkohol - har hver eneste helg nå vært på middager, med vin og greier, og måttet pønske ut verdens mest kreative løgner for å ungå alkoholen. Det er VANSKELIG!! Når alle vet at jeg vanligvis gjerne tar et glass, skal det j... gode unnskyldninger til - og samtidig skal ingen få mistanke om den virkelige grunnen.... Er det noen som har gode råd? Og gode hvite løgner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du går på Penicililng/antibiotika? Da kan man ikke drikke, eller du har begynt på noen tabletter som sier at du ikke skal tas sammen med alkohol og at det er noe jævla dritt:)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også kjøpe deg noen Munkholm hvis du drikker øl og rive av etiketten... Si at det er noen gamle som stod i boden eller noe. Men da må du passe på korken, den er merket med en stor M!!!

Jeg kjøpte alkoholfri vin, men syns den smakte dritt! Da er det bedre med Munkholm, det smaker faktisk øl!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si at du er fryktelig sliten pga mye stress siste uken og vet at det kommer til å gå galt om du rører alkohol. For å gi deg selv en garanti for at du ikke blir fristet så kjører du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller magesår? Slått deg i hodet?

Antibiotika-kur er nesten som å annonsere graviditet, den er blitt brukt litt for ofte av folk jeg kjenner, og da er det alltid en eller annen som plumper ut med, etter litt for mye å drikke: Er du gravid? Og da har man det gående.

Er helt enig i at den alkoholfrie vinen smaker dr.... Hva med å lage noen drinker? Kan jo lage mange fantasifulle drinker uten alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Jeg har nettopp hatt kyssesyken, i lettere form. Fikk da bedskjed at jeg ikke kunne røre alkohol

 

Skulle du være litt dårlig kan du skylde på den uten problemer. Si at du gikk til legen p.g.a du er trøtt og sliten og noen litt hovne lymfeknuter. Den holder lenge - helt til du ikke vil lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet, kommer ikke på noen unnskylding for ikke å drikke. Så sist sa jeg rett og slett at jeg var syk og ikke kunne komme... Tror du ikke venninnene mine luktet lunten allikevel?!? Helt umulig dette her. Neste gang skal jeg prøve å helle alkoholfri vin i vinflaske (men hva om noen spør om å få smake et glass???) eller rett og slett si det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..hva med å kjøre bil??? Si at du har drukket deg lei for en stund??? Det er en liten hvit løgn..

 

Eller drikke alkofritt uten å si hva du har i glasset..

 

Blir for dumt å lyve på seg sykdom synes jeg..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du pleier å vere ein skikkelig festløve til vanskelig er det kanskje litt mistenkelig viss du plutselig ikkje skal drikke... Det kan kanskje vere lurt å "trappe litt ned" og køyre av og til i den perioden du prøver å bli gravid og... Så blir det ikkje så mistenksomt når du ikkje køyrer. Men det er jo litt seint no for din del... men kanskje neste gong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...