Gå til innhold

Mars: mat og rutiner:)


skimre

Anbefalte innlegg

hei hei! nå nærmer vi oss seks mnd alderen med storm skritt, bare fire dager igjen her nå...

 

er det noen som er i gang med fast føde da?

 

vi har prøvd med grøt i 1 1/2 mnd, men det er ikke spesielt interesant nei... middag glir ned, og hun gaper som bare det, men når grøten kommer er det bare tårer:( har prøvd å gi grøt uten hell, og varmet et middagsglass i stede, og da gaper hun som bare det, så det er ikke det at hun ikke er sulten heller, vanskelig dette her!

 

hun har sovet hele natta igjennom uten mat, sien hun var to mnd, men nå våkner hun og gråter og sutrer i 1-2 tiden og det eneste som får henne til å sovne igjen er å gi henne mme... så det tyder vel på at hun trenger mer mat på dagen vel?

 

prøver å legge opp litt rutiner her men det er ikke så enkelt, er det andre som har erfaringer de kan dele med oss?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi starta med grøt i tillegg til mm et par dager før Konrad var fire måneder. Så vi har jo holdt på en stund nå. Han får grøt il frokost/lunsj, samt til kvelds. Varierer veldig hvor mye han vil ha tidlig på dagen, men på kveldingen går stort sett hele porsjonen ned hos oss.

Det jeg gjør med grøt er at når han begynner å bli lei og gaper mindre ivrig så har jeg resten av grøten i en litenliten skål som han kan helle i seg - da må den jo være litt flytende da da, så av og til må jeg ha i litt vann. Konrad syns nemlig det er gøy å helle litt sjøl og leke litt. Men han får kun lov til det når han ikke gidder å spise mer på skje.

 

Vi har starta litt smått med middagsglass også nå den siste uka, og vel - det går ikke heeelt bra, men han får nå i seg litt. Fuktpuréer derimot griner han på nesa av hver gang. Han har også fått smake et par små brødbiter, og de var visst gode, men har ikke kommet så langt at jeg har starta ordentlig med det.

 

Angående rutiner så sliter jeg litt med det selv. Konrad står opp til forskjellig tid hver morra, og varierer fra natt til natt hvor mye han har spist i løpet av natta. Syns derfor jeg må ta stilling til når han skal ha mat hver bidige dag. Gleder meg veldig til vi kommer inn i en fastere rytme etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...