Gå til innhold

Har dere søvnproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra når begynte dere å ikke sove godt om natta lenger? Og hvilke plager holder dere våkne?

Det er så irriterende å ikke få sovet godt synes jeg. For det første våkner jeg hver gang jeg skal skifte side fordi magen er så tung å snu. Så skal jeg tisse mange ganger. Og de siste par nettene har babyen hatt en voldsom aktivitet, så kraftig at det har vært umulig å sove. Kjenner spesielt et nedpress mot bekken og urinblære som er så kraftig at hele kroppen min liksom hopper litt. Bekkenløsning med kramper nedover lårene, hodepine og kvalme gjør det hele verre.

Heldigvis bare 10 dager til termin..

Andre som vil dele sine natteplager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å miste nattesøvnen da jeg var omtrent seks mnd på vei. Våkner stort sett fem-seks ganger i løpet av natten. Som oftest er det fordi jeg føler at jeg må snu meg og magen er for tung til å gjøre det i søvne. Andre ganger våkner jeg helt klam av svette. Andre ganger igjen våkner jeg av at babyen sparker. Heldigvis har ikke do-kjøret begynt for alvor ennå. Må som regel bare opp en gang for å tisse.

Merker at det tar på å ikke få noe skikkelig, dyp søvn om natta. Trenger ofte en lur på formiddagen for å holde det gående dagen gjennom.

Skrevet

Har stort sett sovet godt om nettene frem til de siste dagene. (uke 30)Nå er det noe som plager meg hver eneste natt.

Først har jeg problemer med å falle i søvn i det hele og store pga urolige/rastløse bein. Det kribler og klør som bare det, umulig å slappe av, men sovner da tilslutt.

Våkner veldig lett av lyder om natta, og er jeg først våknet må jeg opp på do. Og så har jeg problemer igjen med de rastløse beina når jeg kommer meg tilbake i senga. Er også plaget med at jeg blir for varm. Sovestilling har gått greit foreløbig, men magen blir jo mye større etterhvert, og jeg gruer meg allerede...

Skrevet

Jeg begynte å sove veldig dårlig fra uke 32, hovedsaklig pga at jeg ikke fant gode stillinger og hadde vondt for å snu meg. Nå er jeg i uke 38+6 og har hatt ekstremt lite søvn i flere uker. Plages med halsbrann, må opp og tisse i ett sett, vondt i bekken, mye kynnere osv osv. Gleder meg til fødselen...

Skrevet

hei!

jeg har hatt søvn problemer siden uke 32, da begynte ryggen å låse seg når jeg la meg i senga.. så i uke 34 ble jeg aktivt sykemeldt pga lite søvn.. fortsatt verker ryggen, men nå blir ribbeina sinnsykt ømme og vonde også.. så jeg sover veldig lite i løpet av en natt, det er bare så vondt. er i uke 37+3 nå, så heldigvis er det ikke så lenge igjen, håper jeg....

Skrevet

Jeg har hatt søvnproblemer de siste tre ukene (er i uke 36). Er oppe og tisser i ett, klarer ikke å sovne med en gang og sliter med å finne gode sovestillinger på grunn av magen. Nå blir det bare å ligge på siden, men det får jeg så vondt i ryggen av. Må sove litt på dagtid, ellers blir jeg helt utslitt. Er mye på bim om natta og tidlig morgen. :)

Skal legge meg litt nå når samboer kommer hjem fra jobb, da skal han få slave litt på kjøkkenet og vekke meg med middag (frokost? lunsj?).

Skrevet

Ja, du kan jo si det sånn.

Jeg er oppe sikker ti ganger på do ( risssster på hodet)

Jeg må planlegge hver snuing nøye sånn at jeg ikke får så veldig vondt. (bekkenløsning)

Vi har i tillegg en katt som helst vil ligge oppå meg, da...

Ja, så kan det hende kiddn leker hode-skulder-kne og tå midt på natta inni magen og det er ikke akkurat behagelig, nei...

Så reagerer jeg på hver minste lille pust fra samboern. Det er ikke mye piping i nesa før han får seg et klaps. Stakkars....

De siste dagene har jeg hatt problemer med å sovne igjen etter seks, så da blir jeg liggende å gnu. Blir trøtt utover dagen... Ond sirkel, det der...

Har en mnd igjen til termin. EN HEEL MND!!!!!!!!!!!!!!

Gi meg styrke!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har lenge våknet opp ofte hver natt fordi jeg må på do - eller av at smertene i den hoften jeg ligger på blir så uutholdelig av at jeg må bytte side.

Nå sliter jeg i tillegg med å sovne om kvelden selv om jeg er veldig trøtt. Hjernen går på høygir, og jeg tenker mye på fødselen og hvordan det vil bli framover...

Skrevet

Ja, dette er noe av det jeg har tenkt på i det siste også.

Jeg er "bare" i uke 31, men har ikke hatt en ordentelig god natts søvn på 2-3 uker. Og det blir vel ikke noe bedre med tiden framover heller vil jeg tro...

Ikke er det lett å finne en god stilling, ikke at det er så veldig mange å velge mellom heller ;o) Og etter en stund klarer jeg endelig å sovne, og når det har gått noen timer, er det opp på do.

Jeg driver helt og snur døgnet her, sitter lenge oppe om kveldene, og ligger lenge om morran. Også jeg som alltid har vært tidlig oppe.

Ja ja, sånn er det vel da. Når den lille kommer, blir det jo en helt annen døgnrytme uansett, så det er vel bare til å venne seg til det.

Skrevet

jeg har også begynt å merke at jeg sover dårligere. er i uke 32. det som ødelegger for meg er mine rastløse bein. sååååå slitsomt. i natt våknet jeg også med smerter i magen. det vil si øverst under ribbeina. ikke hatt det før. hva kan det være tro?

Skrevet

Jeg sover også mye dårligere nå enn før. Jeg våkner hver gang jeg må snu meg, pga av tung mage og vondt bekken. Før lå jeg kun på magen, men det er jo selvsagt ikke mulig nå, og klarer enda ikke å venne meg helt til å sove på sidene. ;) Dessuten må jo blæra tømmes noen ganger i løpet av natta. jepp... skal bli godt å få han ut:) Selv om det er en utrolig god følelse å ha han inni der!

Til deg som sa du hadde vondt under ribbeina: Jeg hadde også mye vondt under ribbeina, gjerne litt ut mot sidene... legen min sa at det mest sannsynlig var luft. Og sa at hvis jeg prøvde å gå rundt noen minutter, så ville det nok hjelpe. Det gjorde det med meg!

Om det ikke er luft kan det jo være at tassen i magen har sparket mye der, og derfor blitt litt ømt (leste om det i et blad at det kunne bli ømt om hun/han sparker mye på samme sted).

:o)

Skrevet

Tissing, tissing og atter tissing holder meg våken... Tisser minimum en gang i timen, men stort sett en god del oftere. Rekker gjerne ikke å legge meg i sengen en gang før jeg må tisse igjen... Klarer heller ikke å finne en god stilling - når jeg til slutt har klart å finne en har jeg blitt så våken av den kraftanstrengelsen det er å snu seg rundt at jeg bruker lang tid på å sovne igjen... - Ja, også har jeg en toåring som våkner en del om natta og vekker meg i tillegg. Puh, nattamming høres ut som en drøm i forhold til å være høygravid i hvert fall...

Forøvrig en uke til termin (de som føder 2 uker før termin ANER IKKE hvor heldige de er!!!)

Skrevet

Er 30 uker på vei og det er lenge siden jeg hadde en god natts søvn. Enten må jeg tisse, eller så vekker babyen meg. Typpisk at jeg sover skikkelig godt kl seks på mårran, akkurat når guttungen på 1år synes dagen skal starte!

Skrevet

Jeg er i uke 29, og sover enda godt. Tror jeg skal passe på å nyte det mens jeg kan... Men har turer opp på do, og at jeg våkner noen ganger for at jeg er varm og må drikke vann osv. Men det plager meg ikke ennå. Så jeg skal nyte det mens jeg kan:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...