Gå til innhold

Er det farlig å trykke på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det er noen som har noen innspill på mitt spørsmål. Jeg er 16+5 og kan ikke vente til jeg kjenner liv første gangen. Har fått i råd å legge meg ned på ryggen og trykke på magen med fingrene og holde der. Dette for å øke sjansen for å kjenne "smån" røre seg. I går gjorde jeg det etter jeg har lagt me. Når jeg klemte kjente jeg imidlertid en kul - tenkte umiddelbart at dette måtte være babyens hode (vet ikke om det er mulig?). Ble etterpå ganske så engstelig for om det kan være skadelig for fosteret at jeg har holdt på å trykket på magen. Er det noen som vet?? Har i allefall bestemt meg for å holde fingrene for meg selv fremover.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UL-legen beveger og dunker og trykker på magen han da - så tror ikke d er farlig.

Men jeg synes du skal være litt tålmodig jeg da - 16+4 er tidlig for å kjene liv, spesielt om du er så tidlig.

Sjansen for at du kjenner det på utsiden er vel ennå mindre. Etterhvert vil du kjenne små sommerfuglbevegelser inne i magen- så vettehvert kan du og din kjære kjenne det utenpå magen!

Og gled deg til de dagene... Men husk at du blir "lei" av dette.. I natt lå jeg lenge våken og kjente på spark, og ble vekka av spark på morgenen...

Skrevet

Neiiida, det er ikke farlig... Jeg trykker masse på magen jeg for å provosere baby til å sparke...hihi...:) Så det er bare å trykke i vei..:)

Skrevet

nei det er ikke farlig og trykke på magen... den hard klumpen du kjenner er bare livmora di, og babyen ligger godt beskyttet inne i den... lykke til videre, er ikke lenge til du kjenner at den sparker nå... :)

Skrevet

Har ikkje høyrt noko om at det er farlig for babyen at ein trykker litt her og der på magen. Men dersom ein er plaga med kynnere, så skal ein vere forsiktig. Eg har masse kynnere, og blei fraråda å kjenne/ stryke og trykke på magen for å unngå å fremprovosere fleire kynnere. Klarer ikkje heilt å la vere når eg kjenner bebisen velte på seg der inne...)

Kos deg med magen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...