Gå til innhold

aner ikke hva som skjer...

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min begynte å prøve i vinter,men det ble ingen spire. Vi bestemte oss for å la være å prøve an forskjellige grunner men hovedgrunnen var penger. Når har det seg slik at alle andre som prøver eller er gravide som er 89-modell ikke tenker på det,eller så får de mye støtte her og der.

Vi tjener tilsammen 10.000kroner hver måned + annet bidrag og slikt. Vi bor for oss selv i ei lita leilighet midt i byen men prøver å flytte til et mer skjærmet plass,må bare vente til mannen flytter ut så det er bare spørsmål om tid.

Men nå i det siste har ikke kjærestn gidda å prate om å prøve, eller å bruke kondom(jeg går ikke på p-piller) når jeg er inne i el-perioden, så hva skal jeg gjøre? Hva mener han? han gidder ikke å si noe, bare i fylla at vi skal ha mange barn og slikt... hehe

Noen som kan å tyde problemet?

Fortsetter under...

enig med mami... vi har ca 30 i mnd, men man må alltid tenke på at å ha et barn koster enormt med penger. den lille er alltid avhengig av deg, den trenger mat, klær, varme og omsorg. å ha et barn betyr at man må gi slipp på mye bla det å kunne jobbe som vanlig. hvis du kun får engangsstønad grunnet liten inntekt, blir det enda trangere økonomisk.

det at kjæresten din bare nevner at han har lyst på barn når han er på fylla tyder jo på at sælig han ikke er klar for å ta et slikt ansvar enda. synes dere burde sette dere ned og tenke over dette. du er tross alt veldig ung, så med bedre økonomi og bedre samspill dere i mellom, er det kanskje lettere å planlegge et barn i fremtiden.

lykke til videre på veien:)

10 000 hørtes gaaanske lite ut ja...

Vi har akkurat slik vi klarer oss med regninger, lån, mat, "babyutgifter" og diverse utgifter når den tid kommer... Og vi har en inntekt som er betydelig mye høyere enn 10 000 i mnd...

Husk alt det dere må ut med! Det er ikke lite som skal kjøpes i en husholdning! Særlig hvis dere skal ha barn...

Jeg er IKKE av den type person som forteller andre hva som er best for dem, men prøv å finn ut litt hva ting koster... Se om du selv finner ut hva dere har råd til og ikke..

Annonse

Ja jeg er selvfølgelig enig, 10 000 var fryktelig lite, men det er vel etter skatt da hvertfall eller? Og dere bor vel gjerne veldig billig? Ellers skjønner jeg ikke hvordan dere klarer dere bare to stk heller.

Over her svarte jeg bare på det spørsmålet om hva typen din tenker med det han gjør (sånn at alle skjønner det), for jeg syns virkelig at sånne ting må det gå an å snakke om i et forhold.

Vi har ca 30 tusen i mnd, og jeg er gravid. Vi venter i februar og håper vi klarer oss, 10 000 er jo ingenting, dere vil jo så vidt ha råd til maten jo.

Heldigvis har sambo en jobb der han kan jobbe svart i tilegg så der kan vi jo huke inn litt ekstra da. Nå har han en ekstra jobb også , kun får å spare opp til den lille kommer:D

Ville ha ventet vis jeg var dere, høres ikke ut som dere hverken er moden nok eller har bra nok økonomi...

Jeg er alene.. Og jeg har sånn ca 1000-1500,- i uken (etter at husleie og regninger er betalt) å bruke på mat, bleier osv.. Og tro meg, det er ikke mye!!

Hehe, jeg syntes at 1000,- høres kjempe mye ut, men laaangt i fra! Gå på butikken å handle med deg litt mat ogsånn, så ser du hvor kjapt de penga forsvinner liksom..

Og det at typen din kun prater om babyer i fylla viser jo egentlig bare at han er en smule umoden da! Jeg mener - om han ikke han snakke med deg om det seriøst, under 4 øyne så er han vel kanskje ikke helt klar for det enda?

Og du er født i 89..? Hvorfor prøve så tidlig?

Annonse

Vi har ca 17000kr i mnd, medregnet alt.

Mesteparten av disse pengene går rett ut i regninger, ca 12000kr i mnd.

Resten bruker vi til mat og alt snuppa våres trenger.

Og ja det er trangt.

Og vi hadde aldri klart oss på 10000kr i mnd.

Om min samboer bare hadde pratet om prøving i fylla, så hadde jeg nok slått ifra meg tanken med en gang.

Dette viser jo bare at han ikke er klar for et slikt ansvar.

Tror du skal ta deg en prat med typen din, og gå igjennom økonomien deres, så ser du at 10000kr ikke er mye penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...