Gå til innhold

Livmor fra bekken til mage


Gjest

Anbefalte innlegg

Husker ikke fra sist svangerskap så håper noen kan hjelpe.

 

I løpet av helgen er jeg helt sikker på at livmoren har kommet opp fra bekkenet. Magen er blitt enorm. Er bare i uke10, men på noen går det kanskje raskere enn andre. Det jeg lurer på er om det er vanlig at livmoren beveger seg fra bekkenet til mage på bare noen få dager? Er ikkke dette en prosess som skal ta uker?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livmoren kommer ikke opp fra bekkenet før i uke 12, over noen dager sikkert, så det er nok luft, vann etc du har i magen. :-) Jeg har hatt stor mage siden uke 6. Fordøyelsen vår går tregere, og magen blir stor som en ballong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmoren kan godt komme opp over bekkenet før uke 12. Første gangen er det vanlig at den ikke kommer opp før, men de som har født før, får fortere større livmor. Ettersom den allerede har vært strekt en gang eller flere, vokser den fortere på begynnelsen. Og har man tvillinger, kommer den i alle fall opp fortere, ettersom den vokser mye fortere. Så når du er i uke 10, kan det godt være livmoren.

 

Men det som mest sannsynlig gjør magen din større, er ikke livmoren, ettersom den fremdeles ikke er så veldig stor, men at fordøyelsen går tregere, slik at det ligger mer i magen. Og at hormonene har begynt å virke, slik at magemusklene slapper av. Da blir magen automatisk mye større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...