Gå til innhold

Noen som kan hjelpe....


Elise29

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg var gravid i går og er overlykkelig!!!

Men problemet er at jeg har tatt Provera i 8 dager nå + 5 dager en uke før det fordi jeg skulle igang med ny Pergo-kur. Tok en gr.test for ca 2 1/2 uke siden, før jeg begynte med Provera, som var negativ. Er nå redd jeg har skadet fosteret. Noen som vet eller som har erfaring med dette??

Jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei for jeg har ikke hatt mensen siden 19 juni, men siden jeg fikk negativ test for bare 2-3 uker siden, så er jeg vel mest sannsynlig bare noen få uker på vei.

 

Skal ringe legen når de åpner, men er likevel takknemlig for svar her hvis det er noen som kan hjelpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det vet jeg, men Provera er et kunstig hormon som vil gi en blødning. Det vil vil si at slimhinnene i livmoren vil forberedes på å løsne og komme ut som enblødning. Ikke helt heldig...

 

Leste dessuten nettopp på felleskatalogen.no at det er sannsynlig at Provera kan påvirke fosteret :-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt til legen og hun sa at det ikke var noen fare når det gjaldt Proveraen. Gjett om jeg er glad :-)))

Har pcos, så jeg har litt større risiko for sa uansett, så jeg tør ikke slappe helt av før jeg er kommet gjennom første trimester....

Hun mente også at jeg var 4-6 uker på vei. Får sikkert ikke vite mer sikkert før jeg skal til henne om en mnd. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...