Gå til innhold

Hvordan er det med babyene deres?


Gjest -lilly-

Anbefalte innlegg

Hos oss er snuppa rolig stort sett hele dagen. Hun sover lenge om morningen (selv om jeg og storebror på 2 år står opp tidlig). Så sover hun mye gjennom hele dagen, våkner og vil ha mat ca hver 3.-4.time. Men når kvelden kommer (sånn i 6-7 tiden) blir hun veldig urolig. Skriker nesten hele kvelden og vi må bære henne. Litt irriterende at vi aldri får litt kveld sammen (jeg og mannen min) når storebror har lagt seg, men egentlig skal jeg jo bare være glad at hun er såpass rolig om dagen......

Hvordan er det hos dere? Er de mye urolige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er veldig rolig om dagen, har vært det om natta og helt fram til de siste 4 dagene. Nå våkner hun rundt 20, og holder det gående fram til 02. Hun gjør det heldigvis etter at storesøster på 2 har lagt seg, så da går det greit når jeg er alene med de på dagen. Men, er ganske trøtt om morgenen, for storesøster står jo opp tidlig selv om jeg har lagt meg sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt forskjell på gutten min i helgene og i ukedagene. I uka er jeg jo hjemme alene med gutten på dagtid. Har fundert mye på det, og tror det er to grunner: En er at det lukter melk av mamma, og da er det vel ikke så gøy å gå og legge seg. Den andre er vel at mannen min tåler litt mer sutring før han tar ham opp. Har funnet ut at jeg må bli litt tøffere til å høre på den sutringen før jeg tar ham opp, det er jo fullt mulig at han sovner igjen... (Jeg er nemlig mye tøffere på natten enn på dagen, da klarer jeg å vente til sutringen går over til gråt før jeg tar ham opp).

Han er også endel plaget med luft i magen. Ikke så mye skriking på ham, men når han sovner kan han godt våkne ganske raskt igjen på grunn av en promp. Begynte med Minifom i helgen og det ser faktisk ut til å hjelpe ham litt. Det må jo være slitsomt for ham også, det å få avbrutt søvnen sin hele tiden på grunn av luft.

Så om natten sover han greit, legger ham ved åtte-tiden vi nå. Ammer ca 2-3, 5-6 og 8-9. Og så sover han korte eller lange lurer utover dagen, som sagt litt avhengig av om det er ukedag eller helg.

Men når han er våken er han veldig lite interessert i å ligge rolig. Kan ligge 10-15 minutter på stellebordet, i fanget eller på skinnet, men så er han lei. Da skal han opp... Og bæres og bæres og bæres... Har vurdert å kjøpe meg skritteller! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...