Gå til innhold

Da var dåpen overstått :)


Gjest -lilly-

Anbefalte innlegg

Endelig kan jeg slappe av igjen. Hadde dåp i går med 21 gjester. Alt gikk kjempe godt. Snuppa var rolig i kirka, og maten smakte godt :)

Alltid en del stress i forkant.....vakse hus, ordne mat og blomster osv, men så er det jo så kjekt når endelig dagen kommer :)

Gled dere :)

Andre som allerede har hatt dåp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ha 8 oktober først vi. Har så enorm familie så har leid lokale, har bedt 68stk. Var det samme sist og, men det gikk veldig greit da. Så håper alt går like bra denne gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med vel overstått dåp!

Vi skal ha dåp 1 oktober. Har bare invitert foreldrene våre og søsken med barn, men vi blir jo en gjeng på 28 stykker allikevel. Prøver å tenke som så at det er jo bare familien, trenger ikke å stresse sånn i forkant... De tåler jo om ting ikke akkurat går helt på skinner. Har såpass god plass i stua at vi tar dåpen her hjemme, har tenkt å lage til koldtbord og kaker med hjelp av våre to mødre. Men selv om jeg vet at ingen i familien blir snurt om ikke alt er perfekt, så klarer jeg allikevel ikke helt å slappe av... Gleder meg til dagen, men gleder meg også til dagen er over! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68 stk?????

Det var jo kjempe mange? Hvem har du invitert da? Tantene og onklene dine også? Jeg må bare spørre for det var jo 3 ganger så mange som vi bedde (og vi hadde besteforeldre, faddere, oldeforeldre og tanter, onkler og søskenbarn til dåpsbarnet).....

Hehe....men kanskje dere bare har kjempe stor familie??

Lykke til da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gratulerer med vel overstått dåp:-)

Vi har ikke helt blitt enig om det blir dåp i kirka eller navnefest i rådhuset vi! Men burde jo bli enig snart, hehe! Begynner å bli fult nå sikkert!

Men gleder meg til det, uansett hva det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bedt foreldrene våre, har ikke flere besteforeldre i live. Bedt søknene våre, onkler, tanter, faddere. Har så utrolig mange onkler og tanter på pappa sin side, så måtte nesten invitere alle hvis vi skulle be noen. Men, synes det er koselig selv om det blir mange, ser de så sjelden siden de bor i Finland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig er jo dåp (eller navnefest) en veldig koselig grunn for å kunne samles. I blant er det jo kun til dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse at man ser endel av familien...

Vi har bestemt oss for å droppe våre tanter, onkler og søskenbarn, ellers ville det blitt en dyr affære. Men vi feiret bryllup for 2 1/2 måned siden, og da var jo alle invitert... Så det er nå ikke så lenge siden sist familie-begivenhet her, da! :-)

Ikke så lett å vite om man skal velge dåp eller navnefest. Vi valger dåp, i den tro at det er enklere å melde seg ut om man ønsker det, enn å måtte melde seg inn (med påfølgende voksendåp) siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...