Gå til innhold

MA


Lykkelig 2 barnsmor <3

Anbefalte innlegg

Hvis man har en MA har jeg hørt at man mister symptomene... Men når i så fall mister man dem? Er det med en gang man har en MA, eller kan man gå med ømme pupper, kvalme osv en stund etter at fostere er død??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel litt forskjellig, men jeg kan fortelle hvordan jeg opplevde det. Fosteret døde en gang mellom uke 8 og 10. Mistet symptomene etter uke 12 (ikke så uvanlig det da, men i mine andre svangerskap har jeg spydd minst til uke 20, gjerne fram til fødsel, så jeg ble litt bekymret.) Kroppen støtte ut fosteret av seg selv i begynnelsen av uke 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..............jeg hadde symptomene helt de fjernet "fosteret"...det eneste var at brystene ble mindre og mindre ......

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest svaret til siddiskvinnen her, så nå har jeg bestilt time hos jm idag for å sjekke etter hjertelyd i og med at jeg har mistet mine symptomer mer eller mindre, spes det med brystene. Dessuten så har jeg liksom hatt en følelse av at alt ikke er som det skal, så nå skal jeg prøve å få bekreftet om det er liv der eller ikke. Hos legen hadde de time tidligst i morgentidlig kl kvart over åtte, og da blir jeg skviset innimellom alle andre. Takket ja til time kl 13 i dag hos jm, og til legen i morgen også. Det var utrolig beroligende å ringe helsestasjonen som tok meg på alvor, så det skal bli godt å få ting på plass. Endten er alt bra, eller så er det ikke det, og da kan jeg uansett begynne på den riktige prosessen når jeg har svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa jordmor i dag? Jeg skal på UL på torsdag, hatt blødninger lørdag og søndag.... Å så syns jeg jeg har fått mindre ømme pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til UL i morgen:) Håper det går bra da, men svaret får jeg altså i morgen. Har du tatt hcg-prøver eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, har ikke blitt tatt hcg-prøver. Men skal jo da på UL på torsdag. Krysser fingrene for oss. Lykke til i morgen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:)

Men det jeg skulle si er at ved å ta hcg-prøver med 48 timers mellomrom så kan de se om det stiger eller synker. Håper alt går bra til torsdag, men synes det var vel lenge å vente:-/ Det er IKKE godt å gå rundt med det hengende over seg. Jeg skal komme tilbake med resltatet fra min UL her så snart jeg vet noe og er på nett:)

 

 

*krysser fingrene for oss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en spontanabort for ca 4 mnd siden.

Jeg gikk fortsatt med morgenkvalme og ømme bryster et par uker etter.

Er ikke konstatert noe MA på meg, men jeg tror det er vanlig uansett.

Legen min sa iallefall det når jeg spurte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar gjerne litt tid før hcg går ut av blodet, så det er nok ikke uvanlig det du sier der. Var du langt på vei da du mistet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deg jeg refererte til ja:)

Siden du var så langt så er det i alle fall IKKE rart at det hang i en god stund, hcg-nivået er jo veldig høyt så langt ute i 1. tri, og det tar jo tid å få det ut av systemet.

 

En hyggelig ting er at ting du ikke likte, som jeg f.eks ikke greier brus når jeg er gravid, det gå gjerne veldig fint å få i seg ikke veldig mange timer etter fødsel. Skikkelig rart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.

Jeg er gravid igjen nå da :)

er bare ca 5 uker på vei,

men krysser fingrene som bare det.

Ennå en spontan tror jeg tar livet av oss.

Sender ut litt babystøv til alle for hell og lykke :D

 

****************************************************************************************************************************************************************************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ble du kvalm av brus da eller?

Jeg som vanligvis er så utrolig glad i frukt, klarer ikke annet

enn blåbær for tiden.

rare greier det der og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he helt utrolig hva man ikke lengre greier å få i seg. Har du prøvd ingefærkapsler mot kvalmen? Jeg var ekstremkvalm i 1. svangerskap, og det var IKKE gøy.

 

Jeg har blitt kvalm av brus alle de gangen jeg har vært gravid. Har hatt en ex.u, og Sa i tillegg til 1. fullført svangerskap og dette her da.

 

Hvordan er formen din sånn ellers da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er faktisk helt grei.

Jeg er ikke så mye kvalm egentlig,

men klarer bare ikke få ned visse typer mat. smile.

Er en del slapp da, sover mye og ting går tregt i huet.

Distrè som pokker`n får jeg vel også legge til.

Det eneste som bekymrer/ irriterer meg er at jeg har hatt mens/ eggløsningsaktige "smerter".

Det skal visst være normalt.

Hadde faktisk to eggløsninger forrige mnd, tro det eller ei, ble befruktet på den siste.

Har merket "smertene" siden det. (ca 3 uker nå)

 

Er det helt normalt?

Vet ikke hvor mye jeg skal "mase" på legen min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...