Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Ja da har jeg opp levd det også. Trodde ikke det var mulig i dagens samfunn jeg. Sjefen greide å si til meg under en medarbeidersamtale at det beste for dem hadde vært om jeg ble sykm hele svangerskapet. Ble sm pga kvalme i uke 6 til 14 så 2 uker ferie og så gla og lykkelig tilbake på jobb, frisk og med godt humør. Men gleden varte ikke lenge. Ble satt til ting som gjorde at jeg kjente det i bekkenet og så da i fra slik at de kunne finne noe annet til meg. Men nei det kunne de ikke, måtte ta det de hadde av oppdrag til meg å slutte og klage. Så kom den dagen jeg ikke fikk nok timer i augaust som tilsa 50 % stilling, av 14 arbeidsdager fikk jeg kun 4, mangler 3 dager på og få rett time antall. Sa da i fra om dette, men det skulle jeg ikke ha gjort for etter det ble det helt håpløst der, fikk bare dritt kasta i tryne av sjefen. Psyken min greide ikke mer så nå er jeg nok engang sykm, og legen skal ha en lengere samtale med arbeisdgiver og hvordan man behandler sine ansatte, Og at de faktisk er pliktig til å ta vare på de. Måtte bare få ut min frustrasjon
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Uff, stakkars deg, høres ut som du har en bedriten sjef og en kjip arbeidsplass... Jeg blir så drit forbanna når jeg hører om at gravide blir diskriminert!!! For det første er det noe man går gjennom noen få ganger i livet og man bør få lov til å tilpasse ting etter sin egen form. For det andre kan man ikke velge om det er kvinnen eller mannen i et forhold som kan bli gravid, det må være kvinnen og dermed slipper alle menn disse problemstillingene. For det tredje så stopper verden opp dersom kvinner slutter å føde barn. For det fjerde har nesten ingen råd til å være hjemmeværende husmor i dagens samfunn og må jobbe også når man er gravid med de ulemper det måtte medføre for arbeidsgiveren. Grrrrrrrr.............................. Det beste for deg høres nesten ut til å være sykemeldt resten av svangerskapet, og søke på andre jobber før du kommer tilbake fra permisjon. For dette hørtes ikke ut som noen trivelig arbeidsplass, og hvis du skal måtte grue deg til å dra på jobb resten av svangerskapet kan jo dette også påvirke fosteret. Det er jo kjempekjedelig å gå hjemme også dersom du føler deg i form igjen, men det høres jo ikke ut som om du får tilrettelagt arbeidet på arbeidsplassen heller.... Jobber du i det private eller offentlige? Er det en IA- bedrift? Bra at du har en engasjert lege som skal snakke med sjefen din! Får håpe det hjelper, men hadde jeg vært deg hadde jeg uansett vurdert å bytte jobb etter permisjonen! Lykke til videre uansett da, skal sende deg støttende tanker ihvertfall:)
tutta-3 Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Dette høres helt absurd ut! Må sjefen din svare for noen over seg? Det eg i ren forbannelse hadde gjort var å sykemelde meg i 14 dager så jobbe litt, og viss det ikke ble tilrettelagt for meg ville eg fått nye 14 dager. For da betaler arb.giver for sykemeldimgen og dette er de lite glad for. Blir du konfrontert med dette kan du bare svare at du egentlig ikke vil sykemelde deg men jobben er for lite tilrettelagt, så du klarer ikke jobbe lenge uten sykemelding. Det legger press på sjefen din!! Som så absolutt trenger en lekse. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå