Gå til innhold

Flere med lavt stoffskifte som strever?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også lavt stoffskifte, og prøver å bli gravid.

(Nå kan det hende jeg er så heldig å ha blitt gravid i denne pp'en, skal teste på nytt i morgen. )

Håper det klaffer fort for dere! :)

Annonse

Nei, jeg får ikke noe spesiell oppfølging nå under prøivingen.

Men når spiren sitter blir det blodprøver og oppfølging jevnlig. Man skal jo øke dosen i første trimester, men er ikke helt sikker på akkurat når.. Håper bare jeg finner noe om det på nett, eller at legen min har skikkelig peiling.. Er litt nervøs for akkurat dette, er redd jeg enten skal bli overdosert eller underdosert. :S

Hei,

jeg har egentlig Graves sykdom, dvs høyt stoffksifte, men stoffskiftet tok av og ble altfor høyt etter at jeg fikk sønnen min. Etter flere tilbakefall fikk jeg radioaktivt jod to ganger i fjor, så nå er stoffskiftet lavt. Det har ikke vært så lett å finne rett dosering av thyroxin så stoffskiftet mitt har i beste fall svinget det siste året. Jeg har forsøkt å bli gravid igjen etter at karantetiden i forb med joden var over. Har blitt gravid også, men begge gangene har jeg mistet veldig tidlig.. Jeg har vært ganske så fortvila over dette, men kan ikke gjøre noe annet enn å fortsette å prøve. Jeg blir vel gravid når kroppen min er klar for det. Skulle bare ønske at det var snart..

Vet ikke om dette var særlig til trøst for deg. Vil bare du (og andre) skal vite at det er flere av oss med stoffskiftesykdom som prøver!

Annonse

Jeg fikk diagnosen høyt stoffskifte i en alder av 11 år, ble behandlet med Neo-Mercazole frem til jeg var ferdig utvokst. Da fikk jeg en behandling med jod som ikke hjalp. Ble operert i 2001, da fjernet de 2/3 av skjoldbruskkjertelen. Dette førte til at jeg fikk lavt stoffskifte og gikk opp nesten 30 kilo fordi jeg ikke fikk noen veiledning ang kosthold. Har jobbet hardt i et år med å gå ned 20 kilo. Vi bestemte oss for å prøve etter at vi giftet oss i juni-06. Jeg ante ikke noe om hvordan det var med lavt stoffskifte og graviditet før jeg var inne på hjemmesiden til den danske thyroideaforeningen. Ble litt skremt av det jeg leste først, men vi må jo bare prøve!!

hei jeg har lavt stiffskifte og ble gravid ettter 3 pp, men mistet desverre (Ma) men det hadde ikke noe med stofftskifte å gjøre..sier de da..men legen forklarte at stoffskifte ikka har noe med selve befruktningen å gjøre egentlig, men under selve svangerskapet skal en følge godt med..? lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...