Gå til innhold

Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe erfaring, men synes selv det er greit å handle litt etterhvert etter en er kommet over i 2 trimester. Litt små ting først og så større og større. Og holde øynene åpne for gode priser og salg. Jeg venter hvertfall ikke med å handle alt på slutten. En vet jo aldri hvordan formen er, og ønsker ikke at det skal bli et pes å handle til nurket skal komme. Skal kose meg med å handle gjennom hele svangerskapet. :)

Klem!

Det er kanskje noe i det. men jeg synst liksom 2 mnd virker så tidlig, der jo hele 2 mnd til babyen kommer. men jeg må si jeg gleder meg til å få en babyseng inne på rommet vårt. Skal begynne å handle klær til babyen hvis vi er så heldig eå få vite kjønet nest emandag. Fikk ikke vite det på den ordinære Ul

Vi kjøper ikke alt nytt siden vi har en 2-åring med mye vi kan bruke om igjen, men det blir jo litt likevel. Litt nye klær, gardiner til barnerommet, diverse utstyr.

Jeg har allerede begynt med utstyr og sånt for rundt en mnd siden (er i uke 23 nå), av forskjellige årsaker:

1) vi har nettopp flytta, og det er like greit å sette babytingene inn på babyrommet først som sist i det kaoset det gjerne blir når en flytter alt innbo...

2) vi har flytta til et sted omtrent fritt for barneklær/utstyrsbutikker. Jeg gidder IKKE å kjøre 2-3 timer på elendige veier midtvinters for å handle ting 2mnd før termin! Dermed kjøper jeg heller litt hver gang jeg er i byen (ukependler i 7 uker framover).

3) vi har ikke så innmari god råd, dermed er det greit å spre innkjøpene litt over tid istedet for å få alt på en gang

4) med termin 8.januar så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke orker å bruke desember til baby-innkjøp, den mnd vil jeg ha til juleforberedelser sammen med datteren min :)

5) vi fikk splitter ny vogn til over 30% rabatt da jeg var i uke 14. Så da slo vi til gitt!

Jeg ville ikke basert meg på å kjøpe alt for tett opp til fødselen! (ei heller å få masse til jul) Husk at;1. Den kan komme før termin

2. Det kan hende du ikke er i form...

Bare for å ta det med i betraktning mener jeg... Vi har det meste, men må kjøpe litt blått denne gangen! hehe Har allerede startet forsiktig (er i uke 23. -24 i morgen)

Lykke til!

c",)

Annonse

Hei:) Jeg ville nok tatt litt og litt etterhvert... for det første så merker man det ikke så mye på lommeboka når man fordeler innkjøpene over flere mnd... det går mye penger, det merker jeg sist ja..hehe..

Og en annen ting, hos meg så fikk jeg svangerskapsforgifting i uke 34, og matte tå det helt med ro de siste ukene.. lå for det meste hjemme på sofaen.. og da er det surt å ha igjen masse å kjøpe hvis man ikke kan være med selv...

Jeg synes det er greit å handle akkurat når en ønsker det (bør helst være over 3 måneder da), enten det er i 4. måned eller etter fødselen. Min mann ville ikke at vi skulle handle inn noe før fødselen, så vi satt der uten noen ting omtrent. Det var litt irriterende..Men som cemor sier så er det jo snart jul, og gaver er kjekt å få:)

Denne gangen har vi alt vi trenger bortsett fra seng, så tror ikke det blir store innkjøpene. Arvet mye sist av både blått og rosa, så selv om vi har jente fra før er vi forberedt på gutt også:)

Lykke til!!

vi fikk vår første 6 uker før tida og det var veldigt mye stress å måtte passe på å få alt i hus etterpå , stakkars pappan fikk store handlelister med seg hjem fra sykehuset .he he

de siste to gangene har alt vert klart de 2 siste mnd .

Med førstemann hadde jeg etter råd fra min mor bestemt meg for å vente til rett før fødselen med å handler inn til den lille. Jeg valgte allikevel å gå å se i butikkene. De siste 2,5 mnd måtte jeg ligge til sengs, og fikk dermed ikke gjort noe selv :-( Var glad jeg i det minste hadde "sonert terrenget" før den tid. Men min mann måtte ta seg av shoppingen - utrolig kjedelig. Så mitt råd er, vent IKKE for lenge!!! Kos deg med shoppingen du

fordi man aldri helt kan vite skal jeg ikke ha noe som helst baby noe i det hele tatt inn i huset før barnet er født og friskt. Julegaver pakkes ned i en eske som kommer frem når barnet blir født. Baby sengen kan få stå på loftet, slik at pappaen kan får skru denne sammen før han henter oss på sykehuset.

Kan jo være de blir utsolgt for det du vil ha også. Jeg fikk nettopp vite at de er utsolgt i hele Trondheim for den vogna jeg hadde sett meg ut... de fikk den kanskje inn i desember... Selv synes jeg det er litt skummelt å handle inn for mye tidlig, men det må jo gjøres før termin uansett.

Jeg skal prøve å styre meg fra å handle ting til vi er over i et nytt år. Jeg har termin 8 februar. Begrenser seg litt hva vi trenger da vi har en gutt på 19 mnd men hvis ultrakyden sier at vi skal ha en jente så blir det nok kjøpt inn litt jenteklær ganske kjapt hehe.....

Eller så er jeg veldig usikker på vogn....... har en Simo bag vogn og en Quinny comfort sportsvogn , men lurer på om vi trenger tvillingvogn eller ikke?? Noen som har noen synspunkter?

Quinny vogna er for liten til at guttungen på 19 mnd kan sove i den på dagtid i barenhagen også så egentlig trenger vi en sportvogn til som er litt større hehe........ Får aldri bestemt meg for hva som er lurest...

Seng trenger vi ikke for pappa har pussa opp mammas gamle skuve seng som bøllefrøet skal bruke når det kommer : )

Myk bag til å sette i sportsvogn har jeg kjøpt av ei venninne...

Tror egentlig ikke vi trenger så mye jeg........

Kjedelig egentlig for det er jo så gøy å shoppe : )

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...