Gå til innhold

Seteleie med utstrekte ben...

Anbefalte innlegg

Var på UL før helga, og fant da ut at han ligger i seteleie. Overlegen sa at han ikke lå i fosterstilling, men med rette og utstrakte ben - ryggen mot høyre. Overlegen sa at det var mindre sjanse for at han ville snu seg når han hadde bena slik.... noen med erfaringer...? Er nå 32 uker...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6180204-seteleie-med-utstrekte-ben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi, lå slik- og hun snudde seg ikke. Dette var en kombinasjon av stillingen hun lå i (med beina rett opp) og lite fostervann... Hun lå slik fra uke 26 (og kanskje enda tidligere også). Den siste uka før hun ble født var det veldig stor aktivitet i magen. Det virket som om hun prøvde å snu seg, men rett og slett ikke fikk det til. Ble tatt med KS to uker før terminen.

• 4 måneder senere...

Dette lurer jeg også på. Er det flere med erfaring fra dette?

Jeg er i uke 32, og har vært på mange ul'er i svangerskapet pga. 3 tidligere aborter. Lillegutt har ligget med utstrakte ben i alle fall siden uke 19, men det har ikke vært seteleie før siste ul denne uken. Gynekologen sa at han burde ha snudd seg innen neste ul i slutten av januar. Han nevnte ingenting om de utstrakte bena, men jeg lurer jo litt selv. Kjenner hodet øverst i magen.

Hei!

Fikk i forrige uke bekrefta at ungen ligger i seteleie og sannsynligvis har ligget slik en stund. Virker å ha sunket godt ned i bekkenet. Han ligger også med beina strak og rumpa godt planta ned. Har ikke snudd seg selv, har forsøkt med akupunktur uten hell. Var på snuforsøk hos gynekolog i går, men det gikk dessverre ikke. Hun mente også at det var vanskeligere pga stillingen han ligger i.

Da ser det ut til at det blir ks for min del. De tar ikke i mot setefødsler, i allefall ikke for førstegangs på sykehuset her. Kunne velge setefødsel om jeg ville, men måtte da føde på sykehus 4 el 6 timer unna. Synes det blir mye mas å måtte reise, samtidig som setefødsel egentlig ikke frister i det hele tatt

• 3 uker senere...

Gutten min lå slik fra jeg var fem/seks måneder på vei til han kom ut! Hadde vendingsforsøk, men det var mislykket. Tror rett og slett at han hadde for liten plass til å snu seg på. Kjente hele tiden hodet øverst på høyre side av magen og føttene på venstre side av magen. Jeg hadde lite fostervann og det var nok en av grunnene tli at han ikke snudde seg. Fødte vaginalt og ut kom en frisk og fin gutt med føttene rett oppover mot ørene stakkar!:) Tok ca et døgn før føttene rettet seg ut helt. Ble sjekket for hoftefeil, men alt var i skjønneste orden.) Hadde alt i alt en kjempefin fødselsopplevelse og ville helt klart valgt vaginal fødsel fremfor ks om jeg fikk valget igjen!:)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...