Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg hadde epidural i min første fødsel. Nå skal jeg ha nr to om ikke så lenge, og ønsker epidural igjen. Da jeg fikk epiduralen første gang var det veeeeldig vondt å sette den. Jeg skalv i hele kroppen, og jeg kjente trykket av nålen og slangen langt innover ryggen. Syns nesten det var værre enn fødselen. Likevel ønsker jeg denne bedøvelsen igjen, pga fødselsangst. Så nå lurer jeg på - kjennes det likt ut for hver gang dere har fått epidural? Eller kommer det an på hvem som setter den, og hvordan det gjøres? Håper noen kan svare. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6180103-til-dere-som-har-hatt-epidural-i-flere-f%C3%B8dsler/
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #2 Del Skrevet 4. september 2006 Første gang, kjente jeg ikke noe når jeg fikk epiduralen i ryggen, fikk satt den tidlig. Andre gang ble den satt for sent, jeg klarte ikke å ligge rolig nok, og legen brukte lang tid, kjente slangen for oppover langs ryggraden, usj , d var mye verre enn selve fødselen syntes jeg og.. Oppå det hele sviktet maskina, så epiduralen vant ikke å virke før fødselen var over.. Selv om opplevelsen var fæl sist, skal jeg ha epidural denne gangen også, orker ikke å føde uten smertestillende, da fødslene mine går veldig fort og er intense, jeg overlever nok om jeg kjenner det denne gangen også.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6180103-til-dere-som-har-hatt-epidural-i-flere-f%C3%B8dsler/#findComment-6186452
SnartToBarnsMamma Skrevet 6. september 2006 #3 Del Skrevet 6. september 2006 Hei, Jeg har kun vært gjennom en fødsel, så kan ikke svare om det blir forskjellig andre gang, men hadde en veldig bra epiduralopplevelse, så jeg tenkte jeg skulle fortelle om den... Hadde blitt fortalt en del skrekkhistorier om hvor vondt det var å få satt epidural, så hadde ett mål med fødselen, og det var å slippe epidural!! Men 15 dager over tiden og med svangerskapsforgiftning satte de i gang fødselen, og når de måtte til med drypp ble jeg påtvunget epidural grunnet høyt blodtrykk. Fortalte at jeg hadde angst for nettopp det, og ba dem finne den beste anestesilegen som var å oppdrive om de skulle få sette noe sånt. Det må de ha klart, for det å sette epidural var det beste med hele seansen! Ikke vondt i det hele tatt - og du store min så godt det var da de begynte å punpe smertestillende!! Det hele endte likevel med keisersnitt, så da måtte de stikke på nytt, for da ble det spinal. Flink mann som gjorde det også - husker ikke at det var vondt i det hele tatt!! Jeg er nettopp blitt gravid nå, og vurderer å få satt epidural i uke 20, spinal i uke 30, og kanskje få en narkose når termin nærmer seg... Bare tulla! Men nei, jeg ser ikke frem til fødsel - men epidural SKAL jeg ha!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6180103-til-dere-som-har-hatt-epidural-i-flere-f%C3%B8dsler/#findComment-6212248
tessa4? Skrevet 7. september 2006 #4 Del Skrevet 7. september 2006 Hei hei! Jeg venter nr tre og gruer meg ikke til å evnt få epidural denne gangen også.Har fått det med begge de to andre pga at det har tatt så lang tid (25 timer med nr 1 og endte med keisersnitt, og 52 timer med nr 2-normal fødsel) og måtte få det for at kroppen skulle slappe av.Det jeg husker er at første gang var det veldig smertefullt å få den og kjente det på samme måte som du forklarer.Da satt jeg på sengekanten foroverbøyd når jeg fikk den.Ved den andre fødselen når de sa at jeg måtte ha epidural fortalte jeg om opplevelsen fra førstemann,og at det var noe jeg ikke ville oppleve en gang til.Da fikk jeg beskjed om å legge meg på siden i sengen,nesten å fosterstilling.Til min store overraskelse kjente jeg ingenting :-) :-) Lykke til med den nært forestående fødselen...Gleder meg til det er min tur :-) Ha en strålende dag... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6180103-til-dere-som-har-hatt-epidural-i-flere-f%C3%B8dsler/#findComment-6226754
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå