Gå til innhold

Huff vi har fått trøske:-(


kosemoms♥med ny spire

Anbefalte innlegg

Kjente symptomene før helgen, og det har bare blitt værre! Nesten like ille å amme nå som det var de 2-3 første ukene:-(

Så får komme meg til legen i morgen og få kur!

Drit kjipt å ha dette, ihvertfall nå som jeg endelig hadde begynt å kose meg med ammingen! og tar jo 2-3 uker før det blir borte når man begynner med behandling!

BLÆ!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, så kjedelig!

Men selv om behandlingen tar 2-3 uker så merker du kanskje bedring raskt, håper jeg!

 

Vi har startet med Minifom i helgen, vi. Karsten skriker ikke så mye, men sutrer endel, ser at han trykker og sliter, og så kommer det en promp... Problemet har vært at han får sove så kort tid av gangen, for han våkner stadig av disse prompene sine. Det ser faktisk ut til at Minifomen har hjulpet litt... Han har sovet flere ganger i dag uten å våkne på grunn av luftplager. Håper det fortsetter like bra i morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda.....kjedelig ja :(

Har hørt at det skal hjelpe å vaske tunga til ungen med blå farris....men har ikke prøvd dette selv så jeg vet ikke. Men hvis du ikke får time hos legen sånn med en gang kan du gå inn på kjerringråd her på dib og se der.....

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det med blå farris i hele helgen, men på ammedebatten sier de at når det har kommet så langt som det har så må man begynne med legemiddel!

Ringte legen i sta, og der var det ikke ledig time før 20.sept!!!! så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre...

 

Jeg håper da jeg er like koselig som nicket mitt, hihi, er i hvertfall en ordentlig kosemoms og det er heldigvis Amandus også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg, jeg hadde også trøske med min eldste gutt.

 

Denne gangen fikk jeg en tilstoppet melke gang etter bare 3 uker med amming, ringte da til jordmor på Ullevål barsel hotell og fikk telefon nummer til Kvinneklinikken, fikk lov til å komme dit med en gang og fikk resept på antibiotika. Hvis du fødte på Ullevål så råder jeg deg til å ringe dit med en gang, de tar deg helt sikkert i mot !!! De er veldig interessert i at ammingen skal gå bra og kan det meste om mor og barn.

 

Om du ikke får komme dit anbefaler jeg legevakten i byen ! Det er jo uholdbart å vente til 20 september.

 

Lykke til !

Vi sees på onsdag :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time hos legen på helsestasjonen nå i sta, og der fikk jeg resept på mycostatin mikstur til Amandus:-) Så nå håper jeg det blir bra! Fikk ikke salve til meg selv, men snakket med en ammehjelper på ammedebatten og hun sa jeg kunne smøre miksturen på brystvorta isteden!

Så nå er jeg lettet og håper det har gitt seg iløpet av noen dager!

 

Men det med kvinneklinikken var jo en god ide! greit å vite hvis ikke det gir seg!

Har det blitt bra med deg nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 6 uker har fått hvite prikker på tungen,noen som vet hva det kan være?

Hun får mme i hovedsak og pupp bare 1 gang om dagen...jeg lurer på om det kan være trøske men det stod at det skulle være hvitt belegg ikke prikker.

Noen som vet?må jeg isåfall til legen for å få medisin for dette eller kan det gå bort av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være sopp det ja, trøske kan vises som enten prikker eller bellegg på tunge, lepper og innsiden av kinnene (i den rekkefølgen utifra hvor infisert det er) når det har kommet på innsiden av kinnene så er det veldig infisert da.

Men blå farris kan brukes når det er mindre innfeksjon. Smør farris i munnen på baby med lillefingeren: på tungen og innsiden av kinnene.

Og på dine egne brystvorter etter hver amming og lufttørk puppene ofte!

 

Du kan lese litt mer om trøske her http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=182#sopp

 

Hvis ikke så kan nok "blomman" på ammedebatten her inne svare deg mer enn meg! Hun er ammehjelper og hjalp meg mye:-)

(du kan jo evt lese tråden min der inne)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...