Gå til innhold

Fri fra jobb for å gå på samarbeidsmøter

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilken rettigheter man har ovenfor arbeidsgiver når man ber om perm med lønn for å gå i ansvarsgruppemøter til barnet sitt? Velferdsdager er det ikke mange dager å ta av. Sykt barn kvoten vil jo ikke holde et helt år hvis man inkluderer møtene. Noen som har noen erfaringer her?

Fortsetter under...

Vil nok tro at du må bruke av di faste fraværsdagene du har krav på, men har du en snill arbeisgiver kan du jo høre med h*n.

Jeg er hjemmeværende og gubben jobber skift så vi setter opp møtene når han har formiddagen fri.

Velferdspermisjon, rett på 5 uker i året med lønn, men om det kan brukes enkeltdager vet jeg ikke, men vil nok tro det.

Jeg får fri for å gå på disse. Har en grei sjef. Tar jo ikke opp allverdens med tid.

Har også fått sånn ordning med utvida sykedager slik at jeg slipper å miste de ordinære sykedagene for det som er av ekstra med lillemor. Veldig kjekt ved sykehusopphold o.l. Barnelegen hennes som ordna det for meg.

• 1 måned senere...

Jeg har alltid fått gå på ansvarsgruppemøter i arbeidstiden uten å ta av noen spesielle perm/sykt barn kvote. Jeg tror du har rett på dette som foreldre til funksjonshemmet barn, eller har jeg bare snille arb.givere...? Det går nok under perm med lønn, når jeg tenker etter.

Det som kan være greit er å legge møtene til en tid i arbeidstiden hvor det kan være lettere å gå fra for en stund, og av og til ta det på sine fridager, hvis man har.

sjekk opp Opplæringspenger (trygdekontoret??)

det får vi når vi skal på kurs/opplæring ifbm barnet vårt. men har akkurat fått vite det - og fått et skriv om det, så jeg er ikke helt sikker på hva det innebærer og sånn..

men jeg kan se på det ved anledning og skrive inn her.

foresten det var jo ikke helt svar på spørsmålet ditt ser jeg nå! haha

men sånn som vi har ihvertfall krav på 10 ekstra sykedager, kanskje dere og?

NN

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...