Gå til innhold

September: Hvordan vet man når slimproppen går?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg mener og ha hørt at når slimproppen går kommer det kansje litt blod, men ikke mye, ellers tror jeg egentlig ikke du merker så mye. men kan gå opp til 2 uker uten rier etter at slimproppen er gått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen kan faktisk gå EN HEL MND før fødselen setter igang. På noen kommer den over flere dager og da ser man gjerne slim kanskje blandet m blod. På andre kan den komme som et skudd. Jeg tror min gikk når jeg satt på do å tisset for noen uker siden, hørte et forferdelig plopp i do. Prøvde se etter men den kom så fort at den forsvant ned i doen...

 

Dessuten så har ikke slimproppen noe med når fødselen setter igang....så ik tenk/bry/bekymre dere så mye om den.

 

Slimproppen går når den går og fødselen setter igang når den finner det for godt....:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg gikk den gradvis forrige gang, merket bare at det var mer utflod enn vanlig og at den var litt slimet. Hos andre går hele greia samtidig, og da er det sikkert ikke så vanskelig å identifisere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom slimproppen går sammen med litt blod, er det faktisk et tegn på at livmorhalsen er i ferd med å åpne seg. Står i Svangerskapsboka man får fra legen. Det skjedde med meg sist og vannet gikk ca. en time etterpå og dagen etterpå hadde jeg født.

 

Men en slimpropp som går uten blod er ikke tegn på fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist gikk min over to dager. Første dag merket jeg bare veldig mye utflod, andre dag var utfloden blodtilblandet. Jeg fødte tre dager etter at den begynte å gå. Vannet gikk, og riene startet ganske umiddelbart etterpå. Nå har jeg ikke antydning til mer utflod, rier har så vidt startet, men har stoppet opp igjen. Termin var 1. sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

slimproppen min gikk i dag .. 07.09.06

 

var på do, å så litt blod på papiret, så jeg tørka meg på nytt,

å da kom det pittelitt slim.. så jeg tok ett speil og så opp i kjeden å der hang det ut en hel klump med slim :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min mente at det nok var den som gikk i går. har termiin i dag og skulle gjerne ønske at noe mer satte i gang, men ingen tegn til det. Det var en merkelig opplevelse. Pusset nesen og dermed begynte jeg å fossblø neseblod. Akkurat samtidig kjente jeg at det kom noe i trusa. Det var en god del slim, litt mer enn vanlig utflod, men jeg tenkte at "proppen" måtte være noe mer. Legen sa at det ikke trengte å være det. Nå er jeg så klar for at fødselen skal sette i gang................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så gikk slimproppen min i dag morges. Blodtilblandet slim, men mindre slim enn hva som var ved sist fødsel da den gikk. Har hatt modningsrier på og av siden tirsdag, var oppom føden i går og fikk målt to cm åpning. I dag skjer det ikke noe annet enn at denne slimproppen har kommet. Nå vil jeg ha det VONDT!! KAn disse ordentlige riene komme snart!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...