Gå til innhold

Hvordan merker man på kroppen at man SA/MA? Fysisk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En SA merker man ved at det kommer ut rester fra svangerskapet i form av blod, gjerne levret. MA er ikke så godt å vite, for da er fosteret dødt, men det kommer ikke noe ut, i alle fall ikke før det har gått en god stund (gjerne flere uker).

¨

Smerter i underlivet er vanlig når man er gravid, det er oftest livmoren som vokser og strekker på seg i begynnelsen, så om du har det så kan du nok slappe av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde SA igår...blør fremdeles...

Jeg fikk først brunlig utflod, veldig minimalt. Etter noen dager litt små blodspor, men absolutt ikke mye. Så etter noen dager igjen fikk jeg en merkelig kvalm og øm mage, med smerter i ventre side...Da var det tid for legevakt og innvendig UL. Tilbake hjemme så var det en ny dag med øm mage og smerter i venstre siden...Så begynte jeg å blø den tredje dagen med magesmerter. Da gikk jeg fra mensmurringer til sterke menssmerter. Jeg blør masse....og fostret kom ut i en stor klump...så man vet hva som har skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten jeg merket at jeg hadde en SA på gang var at jeg hadde sinnsykt vondt i korsryggen. Klarte ikke sitte, så vidt å stå. Det var skikkelig plagsomt. För disse smertene onntraff, hadde jeg oppdaget litt blod ved dobesök, men etter smertene i korsryggen kom det en "vanlig" mensen.

Ved MA merker man ingenting. Fikk et stort sjokk ved ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...