Gå til innhold

laken over saueskinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å bruke saueskinn i vognen, med dyne og trekk over. Lurer egentlig på om man skal ha laken over saueskinnet, evt noe der hodet er, eller om barnet skal ligge rett på det? Hvis det er tilfelle, hva gjør man da om babyen tisser seg ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sauskinn skal man ikke ha laken over nei. da går litt av virkningen bort. Du kan ha en sånn "tøybleie" under hodet på babyen i vogna tilfelle gulp. Når d gjelder uhell så les om stell av skinnet på nostebarn.no eller ullrik.no

Skrevet

Der jeg kjøpte mitt lammeskinn sa de at jeg burde bruke laken over skinnet. Slippe at babyen lå med hodet i de lange håra.

Skrevet

Jeg la laken over i begynnelsen pga at jeg var redd for at babyen skulle få ull og div. i munnen. Mitt saueskinn kan vaskes på 30 grader i maskin. Har vasket det mange ganger og det er like fint (-:

Skrevet

Det går jo ann å legge en flanellklut eller lignende under hodet til babyen istedet for et helt laken :D

Skrevet

Mitt skinn kan også vaskes i maskin sa de der jeg kjøpte det(reflex baby-butikk) KJøpte mitt på tilbud til kr 399,- forresten, og de hadde både langhårete, korthårete og noen midt i mellom. Jeg har et midt i mellom og syns det er sånn passe lang pels på det.

Skrevet

Tvillingene mine lå på sauskinn på prematuravdelingen, det var ingen trekk over, men de var inntyllet i bleietepper i tillegg.

Skrevet

Hei!

Jeg fikk min første i januar 05, jeg brukte "tøybleie" under hodet, de er myke og gode.

Klem

Skrevet

Hvis det er ordentlig saueskinn og ikke syntetisk, inneholder ullen lanolin som reagerer med urin slik at det dannes en slags såpe. Så det skal ikke være nødvendig med laken over. Den temperaturregulerende effekten tas vel da bort. Hvis barnet gulper mye, kan det være lurt å ha en gassklut e.l. under hodet til babyen. Saueskinn skal helst ikke vaskes for ofte, for lanolin-effekten går da gradvis bort, men selvsagt er det greit å vaske det innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...