Gå til innhold

Mindre og mindre symptomer..., normalt? (uke11)


MammaTil NoraOgEmmaOgSander

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har vært en del plaget med kvalm og tretthet siden uke 6, men begynner nå å miste en del av disse symptomer. Kan heller ikke kjenne livmoren min når jeg ligger på ryggen... Er 2. gangs og trodde dermed at man begynner å kjenne livmoren tidligere enn 1. gangs. Iflg av legen, så er jeg vel nå kommet inni uke 13 (menstermin), men iflg av min egen beregning (etter EL) er jeg ikke mer enn 11+2 idag. Det kom plutselig masse seig slim istad, vet ikke hva det betyr.

 

Er veldig takknemlig å høre litt om hva dere tror! Om det er normalt og ha mindre symptomer fra uke 11, og om at det er vanlig man ikke kjenner livmoren før uke 13? Og til slutt om det er vanlig med økt utflod i form av seig slim? Dette svangerskapet er helt ulik forrige gang, derfor ble jeg plutselig veldig usikker... Veldig bekymret! Legen vil ikke henvise meg til UL med mindre jeg har god grunn til det... Uff, går jo rundt og kjenner etter hele tiden, slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel normalt at mange av symtomene skal gi seg rundet uke 12. Hos noen før hos noen senere. Så da vil jeg tro at d er normalt;)

Dett emed livmoren er vel og veldig individuelt. det sies jo at 2.gangs kjenner den tidligere, emn tror ikke dette gjelder alle. Alt er jo så individuelt.

Økt utflod er helt noramlt.

 

Du får prøve å slappe litt av:) Slik jeg har forstått det så er de tingene som du beskriver helt normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:)

 

Sitter her og har det helt likt som deg:) Tror vi kan slappe helt av, jeg orker ikke ta noen sorger på forskudd i alle fall:) Forrige svangerskap var veldig, veldig annerledes fra dette for å si det sånn, men det sies at ingen svangerskap er like:) Veldig fint om dette svangerskape faktisk foreløper smertefritt altså:) Ikke at jeg hadde noen komplikasjoner siste gang altså, tenkte mer på den ekstreme kvalmen etc.

 

Det med å kjenne livmoren, tror det er veldig vanlig å kjenne den etter uke 12:) Selv har jeg ikke kjent så velig etter, vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter:) Vet bare at magen til tider er steinhard og skikkelig bollerund *ler*

 

Vi er flere i samme båt i alle fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre trimester blir regnet som den beste tiden. Plagene fra første trimester forsvinner på mange, og en kan oppleve å blomstre! Det står det iallefall i mange bøker om svangerskapet. Så jeg tror du kan legge bekymringene til side og nyte svangerskapet. Du er jo heldig hvis du slipper symptomer. Jeg forstår ikke helt at folk her inne er så opphengte i at de må ha plager når de er gravide. Jeg fikk bekkenløsning i uke 20 i mitt første svangerskap, men før det var jeg i knallform. Syntes det var fantastisk å være gravid. Nå krysser jeg fingrene for et problemfritt svangerskap denne gangen, og ønsker det for alle medsøstre her inne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del trenger det ikke å være noe galt!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er selv i uke 11+5,mistet symptomene.

Var ganske kvalm i begynnelsen og brystene ømme,nå merker jeg ingenting.

Kanskje litt murring,men det blir skjeldnere det også.

Hjerte til spiren slår som bare det i beste velgående som jeg har forstått.

Seige slimet er vel utflod,jeg har det også.

 

Tror ikke du har noe å bekymre deg for for jeg er i samme båt,men få en time hos lege eller jordmor å få svar på det du lurer på så roer du deg ned med det du bekymrer deg over å får svar av fagfolk=)

 

Jeg tror du og spiren din er i skjønneste orden=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svarene jeg fikk!! Prøver å tenke positivt hele tiden eller rettere sagt la være å tenke på det i det hele tatt, men ikke alltid så lett :-P

 

Blødd en del i det første svangerskapet mitt pga. en polypp (tror det lå rett utenfor livmormunnen eller hva det heter) og hadde en veldig uansvarlig lege (kvinnelig til og med!!!) som 'tok' den ut da jeg var ca. 10 uker på vei, og hun ville ikke si hva var det hun tok ut siden jeg ville ikke fullføre undersøkelsen (det gjorde jo imari vondt!). Hun påstod at jeg hadde SA og det var rester som kom ut og sendte meg til UL. Heldigvis gikk det bra og jeg har den nydeligste jente (17 mnd gml) i fanget! Ville bare dele litt med dere, slik at dere forstår hvorfor jeg bekymrer meg sånn :D. Jeg blør jo ikke nå, men hadde en litt 'annerledes' 1. trimester sist gang...

 

En annen ting er at ting kan gå veldig bra når du tror at det verste har skjedd. Skal prøve å ikke ta sorgen på forhånd. Håper at vi kan oppmuntere hverandre fremover.

 

God natt alle sammen!

 

(litt seint for meg, har sikkert masse skrive feil..., hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter mitt andre barn. Jeg sammenligner veldig mitt svangerskap med det forrige - noe som egentlig er umulig. Ingenting er jo likt.

Når livmoren kommer opp fra bekkenet og mer opp i magen er det jo nesten umulig å finne livmoren. Man har jo mange andre organer i magen, og både finne og skille ut livmoren i den store magen min tror jeg bare en lege kan gjøre. Magen min er opplåst og livmoren relativt liten enda. Symptomene skal forsvinne i denne perioden - det er ikke unormalt å ikke kjenne noe lenger. Det er ikke uten grunn at 2.trimester er det letteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...