Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Del Skrevet 3. september 2006 På 3mnd kontrollen forrige uke hadde ikke litja lagt på seg på en uke,derimot tatt av litt.har til da gitt bare ett bryst,men startet med to etter kontrollen. men jeg synes ikke hun virker fornøyd enda heller.sutrer så mye.idag har hun "småspist" litt innimellom,og jeg fant ut jeg skulle gi litt mme i tillegg til amme fra begge bryst.hun drakk da 130 ml mme....og sluknet etterpå(som er sjelden på dagtid) Kan jeg ha for lite melk?og hva kan jeg evt gjøre for å øke produksjonen?ammer også på natten,hver 3 time eller 4 noen ganger.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6177080-lurer-p%C3%A5-om-jeg-har-lite-melk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 3. september 2006 #2 Del Skrevet 3. september 2006 Husk at vekt går i rykk og napp! en uke uten vektoppgang er ingen krise. Og litt vektnedgang kan skyldes at blæra og mage tarm evt kunne være fylt ved forrige veiing og denne gangen tømt. Skal du øke melkemngden så ta et par - tre økedøgn hvor du ammer minst annehver time på dagtid, gjerne begge bryst om hun vil ha så mye. ha ihvertfall 2 amminger mellom 00 og 06. Bruk ullinnlegg - varme hjelper på produksjon. Hvile er viktig sammen med godt inntak av væske (2-3l pr dag), gjerne noe ammete el vørterøl. Noen anbefaler også maltblokker. På slutten av ammingen massere du brystet i retning brystvorta for å få tømt brystet og barnet får da litt hjelp til å få ut den fete ettermelken. hvis babyen ikke vil suge så ofte så kan du pumpe /håndmelke deg innimellom istedet. Husk da å stimulere utdrivningsrefksen først med varme på brystet (varmepakninger, varm dusj el varmt bad), deretter stryke og rulle brystvorten mellom fingrene dine) kutt ut mme inntil videre for å se om disse tiltakene hjelper. (mme stimulere hvertfall ikke til økt produksjon ,men kan være løsningen for noen i tillegg etter iherdig prøving) ta evt kontakt med ammehjelpen(.no) for flere tips . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6177080-lurer-p%C3%A5-om-jeg-har-lite-melk/#findComment-6177262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå