Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Del Skrevet 3. september 2006 Hei Jeg er i tenkeboksen... Veldig fram og tilbake. Jeg er 22 år og student. Kjæresten min er noen år eldre og har fast jobb. Vi kan ikke bruke annen prevensjon enn kondom grunnet medisinske grunner hos meg. Men vi bruker heller ikke dette. Jeg ønsket det i begynnelsen,men fordi han unnlot det, har jeg bare latt det skure og gå. Jeg mener vi står fullt og helt ansvarlige dersom det skulle "gå galt", og vi er jo mer eller mindre bevisst på at det er sannsynlig, da vi bare bruker den naturlige metoden med å hoppe av i svingen.. Jeg har liksom innfunnet meg med tanken på at det kan bli barn ut av det før jeg aner det, tror neppe jeg tar abort dersom det skulle bli et dilemma. Problemet er at han jobber i en annen by enn jeg studerer i. Og jeg vil aldri i verden flytte fra omgangskretsen min og alle vennene mine her jeg studerer. Han har allikevel gode jobbmuligheter i "min" by. Og selvfølgelig går det jo på den økonomiske biten for min del, da jeg lever på lån og stipend. Jeg lurer på om det er noen av dere som leser dette som har vært eller er i samme situasjon og kan komme med noen råd. Var det hele planlagt, hvordan løste dere det med tanke på hvem som skulle flytte til hvem, økonomi etc... Er det lite gjennomtenkt at jeg faktisk går og tenker på at jeg ønsker graviditet og barn? Jeg tenker veldig mye på dette, og vi har ikke snakket om det oss imellom enda heller. Annet enn at det ikke er særlig aktuelt med abort, så da er det jo opplagt hvilken vei det bærer dersom vi skulle være uheldige... Eller heldige... Livet kan jo ikke alltid leves etter en klar plan.. Eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6176973-student-%C3%B8nsker-jeg-barn/