Gå til innhold

føler eg ikkje kan spise noe lengre....hva holder dere dere unna når dere ammer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har spist det jeg føler for. Lillegutt er 6 uker. har ikke reagert på noe (ennå) heldigvis. Holder meg unna honning selvf. ellers spiser jeg det jeg har lyst på inkl. fårikål og hvitløk! Det er vel bare å prøve seg fram litt tenker jeg.

Lykke til!

Saa lenge barnet ikke har kolikk saa kan du egentlig spise hva du vil, utenom store dyr fra havet, maasegg og peppermynte/salvie (siste reduserer melken din!) Har du et kolikkbarn kan du lese paa askdrsears.com, soek paa elimination , da finner du elimination-diet. Soek ogsaa her i forum etter ammekake, den er min egen oppfinnelse!

Jeg tror ammende mødre kan spise honning, men jeg er neimen ikke sikker...Expat?

Vi hadde ikke kolikk, men det var tydelige reaksjoner på sitrusfrukter (eksem), reker (eksem og mageknip) og Chicken Curry ferdigpakke fra Knorr (mageknip). Løk, jordbær og kål holdt jeg meg unna siden det er typiske ting babyer reagerer på, greit å være på den sikre siden, tenkte jeg :-)

Mange som reagerer på kumelk, hvete, poteter...

Det er barn under 1 som ikke kan spise honning, fersk honning kan inneholde botulismebakterier, det er naturlig for hvordan honning lages av bier, og mennesker over 1aar har motstandskraft nok i magen til aa haandtere dette.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...