Gå til innhold

hei hei....når fortelle det til foreldre og søsken??


anonyminos

Anbefalte innlegg

har så lyst nå...men er kansje litt lurt å vente til jeg har vært hos legen....hmmm, vanskelig:)

 

er forrseten 5 uker på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bor et godt stykke ifra mamma og pappa og mine søsken. Så vi følte vi nesten måtte fortelle det til de da vi var hjemme i uke 5. MEn syntes det var litt tidlig å fortelle det til søsken så tidlig. Vi skal på besøk dit igjenn i slutten av uke 12 så da får søsken, oldeforeldre og andre slektninger/venner vite det da:)

 

9+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/Vi har fortalt det til familie og noen venner. Men ikke fortalt det på min jobb enda.(men sjefen veit da:) Selv om jeg sikkert kunne. Men har en sperre på enkelte nysgjerrige sjeler som allllltid må vite ting....

 

Vi har valgt å fortelle det, for skulle det gå galt vil vi jo prate om det. Alle vil jo forstå om ting skulle gå galt, og det har vi sagt til ALLE!

 

Jeg vil jo at alle skal være glade på våres vegne allerede nå! :) Har fått vanvittig god respons. Så dette er jo bare moro:)

 

4+6

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo helt opp til deg det da.... Jeg valgte og fortelle det med engang men visste heller ikke at jeg var gravid før i uke 7. Og de ble kjempe glade alle sammen... Jeg er vel og så en av de som ikke klarer og holde på slike nyheter lenge... Gleder meg kjempe masse fremover nå:)

 

Lykke til..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å fortelle det dem som fikk vite det etter at jeg mista forrige gang, dvs nærmeste familie, noen venner og kollegaer. Jeg fortalte det da jeg var litt over 6 uker. Nå er det flere som har gjetta seg til det pga lite festing, dvs sjåfør på byn osv. Men har en tanke om at det ikke skal være "offentlig" før jeg er 12 uker...

Tror man må føle på seg sjøl når det er naturlig å fortelle, det er nok veldig individuelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt i dag, og har allerede fortalt det til foreldrene mine. :)

Vil ha deres støtte dersom det går galt.

 

Kommer nok til å fortelle det til broren min senere i dag, har god kontakt med han, så jeg synes han skal få vite det. Om vi bare hadde snakket sammen et par ganger i året e.l. så hadde jeg nok ventet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Selv skjønner ikke jeg den greia med å "vente til man er 12 uker på vei". Hvorfor det??? Er det fordi noen føler seg "misslykket" om de mister? Dersom man er så uheldig å miste så hadde i alle fall jeg ikke klart å gått med den vonde opplevelsen alene! Fortel de du ønsker å dele dette med :) Selv vet nærmeste famile det, både søsken og foreldre. Men jobb kollegaer venter jeg med, fordi jeg orker ikke å utbrodere så mye rundt mitt privatliv til de - i alle fall ikke om jeg skulle miste etc. Kan hende forteller jeg det til en kollega jeg er nær til og som går gravid nå, for da kan vi være gravide sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det finnes "regler " for det jeg, gjør det du/dere føler for.

Forrige gang ( fikk barn i Januar) ringte jeg rundt til slekta i uke 5 ( m en gang jeg fant det ut)

Denne gangen får sambo bestemme, så nå skal vi vente til jeg er 3 mnd, jeg sliter litt m det, er jo så glad:)

Min Far sa det slik, skulle noe gå galt, så har du jo behov for å snakke m alle dine nærmeste om det, og det er sant for min del.

Gratulerer så masse!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jer er også eni med det at hvis det skulle skje noe galt, så er det greit at folk vet hvorfor man er lei seg og ikke helt på topp for å si det sånn.. Vi fortalte det da jeg var 8 uker på vei til familien, som da ikke klarte å holde det inne og fortalte det videre. Syntes det var greit.. er mye dårlig og da er det greit at folk skjønner hvorfor man ikke gidder så mye! Dessuten er alle så glade på våre vegne, at det er bare morsomt!

Så gjør hva du føler for, og hva du selv har lyst til å si og prate om!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til noen på jobben, men ikke venninner eller familie. Jeg synes det er greit at mine nærmeste kolleger vet det siden jeg er mye dårlig. Da slipper jeg sladder også!

 

Har veldig lyst til å fortelle det til foreldrene mine, men siden mamma er minst like flink til å bekymre seg som meg, venter jeg. Søsteren min fortalte det da hun var i uke 4, og foreldrene mine gikk lenge rundt og var redde for at det skulle gå galt. Så jeg vil spare dem litt for all bekymringen siden de har nok av andre ting å tenke på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...