Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 er så lei, og har så lyst å bare ta en liten skje med lakserolje, men kan babyen bli stresset og ta skade av dette? hvis jeg bare tar en spisekje liksom?? får man diarè når man er på sykehuset også? eller er det bare frem til tarmen er tømt? noen som har litt peiling??? takker for alle gode svar:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 har aldri prøvd dette selv,men di sier det kan gi styrtfødsel. men vet flere her inne har prøvd,og noen fødte vel også.du får lete opp litt info om saken før du prøver.i tilfelle. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Jeg tok det forrige søndag og angrer. Nå skal det også sies at jeg tok det 3 uker før termin og ikke er konstatert moden. 3 timer etter jeg tok 2 spiseskjeer, så satte noen kraftige maserier igang. De kom hvert 2. minutt og magen ble ikke myk imellom. Det varte i 2 timer. Jeg ringte føden, for jeg følte at baby ble helt skviset inni der uten noen form for pusterom. Hun ba meg legge meg og ta to paracet. De ba meg drikke saft for å sjekke bevegelsene til baby. Etter de 2 timene gikk det hele over til å komme med 4 minuttersmellomrom - og varte i 6 nye timer. Da fikk ihvertfall babyen "puste litt" imellom. Kl 9 på morgenen gikk det hele over - og jeg hadde ikke oppnådd annet enn å skvise baby, ikke få noe mer åpning, få en jæ... natt og være full av anger dagen etter. Har i etterkant lest om fler som har gjort dette hvor baby har blitt stresset, bæsjet i fostervannet og har endt med infeksjoner for baby og i verste fall to stk som fikk en hjerneskadet baby pga. dette. Så hvis man absolutt skal ta dette, så ville jeg ikke begynt med mer enn en teskje - og man MÅ være moden, tenker jeg.
lana<3 Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 En venninne av meg skal komme opp m l.oljen vår idag...den har gått på rundgang i gjengen vår..er nå 37+4 dager gravid..er sengliggende pga bekkenløsning og maserier...vet at jeg har svært forkortet livmorhals, slimproppen har gått og har hatt blødninger fra livmorhalsen denne uka.... L.oljen skal etter planen stå i kjøleskapet til uke 38, men vurderer å ta en teskje idag...tror neeeppe jeg tør i det hele tatt...
Frøkenfri me 4 troll :o) Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 hei!tok lakserolje i går,å ente bare med mega diare!så det virka ikke på meg da.litt skuffa for har 3cm åpning å er helt moden!!er så lei nå.......har født 3 barn i uke 37 så dette blir min 4,å alle har sagt du går nok ikke lengre denne gang!!men her sitter jeg å er 38 uker skulle hatt beibi for ei uke siden!!!!!men nei hun vil ikke ut.... skal til jormor på torsdag for å bli strippet,håper det hjelper da!
lana<3 Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Jeg reiser inn til sykehuset om en halvtime for å sjekke at alt er bra med babyen...og skal sjekke modningen...hvis alt er klart skal jeg ta meg en dose lakserolje idag....skal tørre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå