Gå til innhold

Jobbsøking oppi alt dette

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på utkikk etter jobb nærmere der jeg bor (har lang reisevei) og nå dukket det opp en jobb jeg har skikkelig lyst på. Men så synes jeg egentlig det er så dumt å søke siden jeg prøver å bli gravid. Er jo såpass optimist at jeg regner med at det skjer noe snart på baby-fronten og det tar seg jo ikke godt ut å gå ut i permisjon med en gang man begynner i ny jobb.Hva synes dere om dette? Ville dere ventet til etter dere hadde fått barn (skal bare ha 1 barn)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6175680-jobbs%C3%B8king-oppi-alt-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk!

Det er mitt råd. Fødselspermisjon er noe du har rett og krav på. Ikke noe å tenke på. Det er helt naturlig, og arbeidsgiver vet at det er en risiko at jenter går ut i permisjon.

Det eneste er dersom du ønsker deg jobb i en liten privat bedrift, som kanskje ikke har økonomi til å bære en slik permisjon. Det er den eneste betenkeligeten jeg ville hatt.

Jeg søker jobber helt uavhengig av at vi nå prøver å få barn. Husk at det fort går en del måneder før du blir gravid. Kanskje jobber du et helt år før du skal ut i permisjon. Man må tenke på seg selv først og fremst. Når barnet skal begynne i barnehage er der jo mye greiere for deg med kort reisevei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...