Gå til innhold

Hjelp, hva skal jeg gjøre? Trenger råd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt et "forhold" til en mann på 43 siden i sommer. Jeg liker han egentlig ganske godt, og han gir meg masse oppmerksomhet. Så skjedde det som ofte skjer - jeg har blitt gravid...

 

Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Det er klart jeg har lyst på å ha barnet, men det er noen ting med han som bekymerer meg. Han er arbeidsledig og har tre barn med tre forskjellige mødre. Dette er selvfølgelig ikke så farlig, da jeg vet at kjærligheten mellom oss kan vokse seg utrolig sterk bare vi får litt mer tid på oss. Han sier han er veldig glad i barna sine, men det er stor sorg for han at han har besøksforbud i fht den ene datteren (han vil ikke snakke om hvorfor).

 

Jeg er bare fire uker på vei, så jeg kan jo ennå ombestemme meg angående barnet. Men jeg er blitt 26 år og føler meg klar for å få barn. Jeg er midt i utdannelsen, så det passer litt dårlig på den måten, men han sier han skal begynne å jobbe i september og vil at jeg skal beholde barnet.

 

Jeg trenger gode råd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det viktig at du setter dine egne egoistiske lyster til side og tenke på hav slags oppvekstvilgår barnet kommer til å få. Hvordan ville du likt å vokse opp med en far som er 3 barn fra før med forskjellige damer, som ikke har jobb og som har besøksforbud han ikke vil snakke om?

 

Denne mannen høre umoden og uansvarlig ut, jeg ville ikke våget å få barn med en sånn fyr. Du bør i hvert fall innstille deg på å bli alenemor - og ønsker du egentlig det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter sån som du skriver det, hadde jeg i min situasjon nok kansje vudert og ta abort.

jeg syntes det er veldig rart at han ikke vil fortelle deg hvorfor han har besøksforbud.da virker det nesten som om det er en alvorlig grunn for at han har fått det og ikke bare eksen som er en idiot. og hvis dere har et sterkt forhold som holder på og utvikle seg, så er det viktig og fortelle alt om hverandre og ens bakgrunn. hvis ikke vil det til slutt ikke gå bra. det har ivertfall jeg fått efart.

ønsker deg lykke til og håper alt går bra for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han er 43 år og har alt rukket å forlate tre andre jenter/damer med barn er jo litt urovekkende. Og bør være en liten tankevekker for deg. Du bør iallefall ha vurdert det at han kan forlate deg og barnet og du blir alene mamma. om ikke d er noe problem for deg så kan d jo være værd risikoen.

 

Hvor lenge har dere vært sammen? kjenner du denne personen? det at han har et besøksforbud mot seg må jo være ganske alvorlig da...

 

Men det viktigeste er iallefall at du tenker nøye gjennom dette. Og om dette er det du/dere vil!! Et barn forandrer mye, og man må være ganske sterke i et forhold for å klare dette;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...