Gå til innhold

Barnetv da vi var små;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hi hi, sambo også klager på det! Han kommer fra Sunnmøre og der hadde de bare NRK påstår han.....Da har dere gått glipp av mye god barnetv altså:-)

Skrevet

Jepp, ingen svensk tv i trøndelag da vi var små eller på mørekysten. Vi hadde kun NRK og annet var kun når vi var på ferier i storbyen ;-)

Skrevet

He he he, kjenner meg igjen der, ja! Gjett om det var stas å være på hotell, ligge i senga på hotellrommet og "zappe" mellom hele 10-12 tv-kanaler!

Glemmer ikke ungdomstiden på midten av 80-tallet når vi fikk PARABOL, og vi kunne se Pat Sharp på Sky Channel (var det ikke det?). Det var jo bare helt fantastisk!

Gjett om jeg skal se Gyldne Tider på TV2 da!!!?!!!!!!!

Skrevet

Å ja!!!!

Skrevet

Min familie var så pedagogiske og skikkelige at parabol fikk vi aldri så jeg missa hele Pat på 80-tallet jeg da. Mitt første møte med mange kanaler var vel i overgangen til 90 hvor jeg flytta til Oslo... Men gleder meg til Gyldne Tider likevel ;-)

Skrevet

Guuuuud, missa du Pat Sharp????

Staaaaaaaaaaaaaakar!

;o)

Skrevet

Mimre, mimre jeg huske de fleste av de nevnte barnetvene. Husker også at jeg ble skikkelig skuffet når lekestue var på programme oh likte heller ikke den programlederen nei.

Jeg husker også en serie som he Lurifaks. Litt skummel den også....

• 4 måneder senere...
Skrevet

Dytte for ei på skravle =)

Skrevet

Jeg husker vel mye av det samme som dere andre - Pompel og Pilt, Pernille og Mr Nelson, Stian med sekken, Baltazar... Husker dere andre en svensk serie med en ugle (?) som satt på taket og het Hedvig og måtte koste stadig vekk og som hadde en nese som ble lang da hun løy. Det gjorde hun stadig vekk.

Det jeg ikke skjønner at mine omgivelser ikke husker er at det ikke var barne-TV hver dag (en dag uten, var det mandag?) og at det samme programmet gikk to ganger på en uke. Det var stas det - å få se Vibeke Sæther åpne det samme kjedelige vinduet to ganger, først tirsdag og så torsdag. Jeg kan vel ikke innbille meg at det var sånn???

Skrevet

Vet du, når du sier det, så var det jammen en BarneTV fri dag!

Var mandag eller tirsdag,ja =)

Huff, så skuffet jeg var da jeg trodde det var barne tv, og så var det ikke noe den dagen...

Men Vibeke Sæther likte jeg aldri..dessverre. Dama mente nok godt,hun. Men hun og han andre var skuffelsens barne TV for meg,iallefall.

Altfor fjollete, husker jeg at jeg syntes det var. Jeg er født i 1966. Dummeste jeg så var Lekestue =)

Skrevet

Jeg er født i 76 så jeg husker Flode jeg da..Puss .puss så får du en suss ,puss så får du en suss hver eneste tann med børste og vann ,puss så får du en suss ;0)

Fru piggalopp,barna på marabell øya (tror jeg det het) Om to barn som var på ferie og fant en øy mist i skogen...

Den danske serien Buster var en favoritt og Adrian Mole(var det det han het montro...huksr jeg at jeg var for liten til...

Å så må en ikke glemme denne her da...

http://www.start.no/filter/embed_click.html?link_id=1936

Hehehe ;0))

Skrevet

hehe, vil dere vite hva jeg husker da?

- trond viggo og flode

- lekestue

- klabb og babb

- portveien 2

- fraglene

- gullars og Marianne

Den siste der var helt klart favoritten. Så favoritt at jeg kjenner inni meg at jeg lengter etter at det skal komme tilbake ennå... ha ha ha ha ha ha ha ha "Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt avsted. Under en paraply skal vi fly, helt til en annen by"

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...