peonererfine Skrevet 12. september 2006 #51 Skrevet 12. september 2006 Onkel Blå, tante Violett, Grønn og Brun...noen som husker? Husker ikke tittelen på serien, men husker tantene var så snille (vel tante Grønn var noe streng, men god i bunnen). Onkel Blå så skummel ut bak de små runde mørke brillene, men var også snill...med jenta og gutten med det ultralyse håret (parykker;-)?) Noen som husker denne? Også colargol Lekestue, Pompel og Pilt, Mr. Nelson og Pernille, Reveenka mm. fra Caprino, så etterhvert Halvsju med Brødrene Dahl etc. Those were the days :-)
Northernlights Skrevet 12. september 2006 #52 Skrevet 12. september 2006 Ja, jeg tenkte på dem her om dagen =) Tante Brun var snilleste. Hun bakte kaker hele tiden, gjorde hun ikke? Og Petter og Lotta! http://home.online.no/~groennsl/tantene/ Syntes det var veldig koselig serie, ja.
Babyonboard ;-) Skrevet 12. september 2006 #53 Skrevet 12. september 2006 "Jeg er bjørnen Colargol, som kan synge dur og moll..." Har endelig fått lest meg gjennom tråden! Priceless!!! :-) Det var engang et menneske serien fant jeg faktisk på dvd igår på Platekompaniet! Kjøpte den ikke, er ikke såå interessert, men det var morsomt å se at den er på dvd
her@ Skrevet 13. september 2006 #54 Skrevet 13. september 2006 Hva med Flyndrefanten da? Eller gikk den senere den kanskje... Husker bare at det var en koselig serie. Tror den hette noe med Taremareby. Det var iallfall Ingebrikt Davik som fortalte - syntes han hadde så koselig stemme...
Reveenka Skrevet 13. september 2006 #55 Skrevet 13. september 2006 Nå ler jeg også - så jeg nesten detter av stolen ... for hun syntes jeg også var uuuutrolig treeeeeg c",)
Northernlights Skrevet 13. september 2006 #56 Skrevet 13. september 2006 Maa bare kommenterer at dette maa da vel vaere den lengste traaden her inne?? =)
Reveenka Skrevet 13. september 2006 #57 Skrevet 13. september 2006 Ja, helt utrolig! Men klestråden til Attpåklatten :-) lenger ned er også lang; med 36 svar!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 13. september 2006 #58 Skrevet 13. september 2006 Pompel og Pilt (er visst bare jeg som ikke synes den var skummel) Og Onkel blå, tante grønn, tante fiolett og så var det en tante til men husker ikke fargen.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 13. september 2006 #60 Skrevet 13. september 2006 Takk, liker ikke når jeg ikke kommer på navn. For da går jeg å grubler resten av dagen.
Northernlights Skrevet 13. september 2006 #61 Skrevet 13. september 2006 Jeg var ikke redd Pompel og Pilt. Men han vaktmesteren hadde jeg derimot respekt for....
ettbarnsmammaen Skrevet 13. september 2006 #62 Skrevet 13. september 2006 Jeg var heller ikke redd! Hjemme hos oss syntes vi Gorgom vaktmester var kjempemorsom, og moren min, broren min (3 år yngre) og jeg prøvde hele tiden å etterligne ham:
ettbarnsmammaen Skrevet 13. september 2006 #63 Skrevet 13. september 2006 Mener selvfølgelig GorgoN vaktmester!
ettbarnsmammaen Skrevet 13. september 2006 #64 Skrevet 13. september 2006 Husker dere Mattis, Ante og det programmet som ble kalt for "Lefsa", da? (Var det forløperen til Halvsju(k)?)
Northernlights Skrevet 13. september 2006 #65 Skrevet 13. september 2006 Ja, det husker jeg =) hålelojlallojlalahlelålållei!!!osv.....(prøver meg på en joik! hihi) Men, husker dere en film som var om ei lita samejente?? Den er kjempegammel. Jeg hadde en samedrakt da jeg var lita, og husker jeg gikk kjempefort for å herme etter den lille samejenta i sorthvitt filmen. "Lille Lajla", tror jeg den het.
Reveenka Skrevet 27. oktober 2006 #66 Skrevet 27. oktober 2006 Dyttdytt - værsågod, attpåklatten kom.......
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #67 Skrevet 27. oktober 2006 takk takk =0) mimrer til jeg er blå jeg......
Natteravnen* Skrevet 27. oktober 2006 #68 Skrevet 27. oktober 2006 Colargol! og bamse-verdens sterkeste bjørn....(-eller var det berre tegneserie,tru...?)
dritgrei hei hei! Skrevet 27. oktober 2006 #69 Skrevet 27. oktober 2006 jeg husker best trond viggo og flode, det var en gang et menneske, vibeke (urk) sæther (særlig den episoden hvor hun var på en tannbørstefabrikk), Gulars og marianne og indigo, og anne fra bjørkely. jeg er så glad for at de har laget både "kalle og molo" og "linus i svingen" det likner på det jeg koste meg med da jeg var liten, og nå kan sørste lille tingen min få kose seg med noe som likner. jeg er ikke så glad i japanske tegnefilmer med skyting og krig, så da blir jeg glad når noe går litt sakte :-) hurra for nrk som har skjønt greia! og hva med klabb og babb... de var fine! også en utrolig trist norsk film om en gutt som skulle fra mamman sin til pappan sin - på et tog....? husker dere den?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #70 Skrevet 27. oktober 2006 Hi hi, jeg kjenner hun som "er" Molo, altså stemmen.......hun var også stemmen til Alfa, den gule nevrotiske jenta i Sesam Stasjon:-) Vi har spilt teater sammen nemlig:-))
dritgrei hei hei! Skrevet 27. oktober 2006 #71 Skrevet 27. oktober 2006 hils å si at jeg liker henne godt! ;-)
Reveenka Skrevet 28. oktober 2006 #73 Skrevet 28. oktober 2006 Hils molo fra meg også - vi morer oss kongelig, kanskje mest vi voksne, som kjenner igjen mye...c",)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #74 Skrevet 28. oktober 2006 Fem myror är fler enn tre elefanter........Noen som husker den - på svensk tv? Eller Trazan Apansson?
Northernlights Skrevet 29. oktober 2006 #75 Skrevet 29. oktober 2006 Hadde ikke svensk tv i Trondheim.... Var stas naar jeg var hos tanta mi i Oslo, for der var det flere kanaler enn NRK.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå